У камедыі Кандрат Крапіва (К.К.) ставіць і вырашае праблему духоўнага выпрамлення і аднаўлення чалавека ва ўмовах сацыяльнага грамадства на вобразе Тулягі. Драматург паказвае, што Туляга - чалавек крыштальнай сумленнасці, але вялікі баязлівец. Калі Гарлахвацкі перыядычна запалохваючы і шантажыруючы, спрабуе схіліць на несумленны шлях Тулягу, ен адважваецца заўважыць нахабніку, што пісаць навуковую працу для іншых - учынак несумленны, дрэнны. І няхай сабе пярэчанне Тулягі вельмі нясмелае, але сам факт, што да смерці запалоханы чалавек усе ж адважваецца на гэта, з'яўляецца сведчаннем яго высакароднасці, маральнай чысціні. Бессаромнасць Гарлахвацкага вельмі ўзрушыла і абурыла Тулягу, але ен пакуль што не адважваецца каму-небудзь расказаць усе, бо не ўпэўнены ў сваей праваце. К. знарок ставіць Тулягу у недарэчныя, смешныя сітуацыі, каб найбольш моцна ўдарыць па баязлівасці Тулягі. Туляга лічыць свае становішча трагічным, з якога няма выйсця, і траціць спакой і сон. Гэта ўсе можна прасачыць у сцэне, дзе Туляга з рознымі агаворкамі расказвае Левановічу пра ўсе свае няшчасці. Адчуўшы сяброўскую падтрымку Веры, Чарнавуса і іншых супрацоўнікаў інстытута, Туляга пачынае разумець безпадстаўнасць свайго страху. Ен узяўся пісаць для Гарлахвацкага працу пад выглядам таго бездапаможнага запалоханага Тулягі, якім дырэктар яго бачыў. Але пры гэтым думае: "Цяпер жа я табе напішу навуковую працу! Насмяяўся ты з мяне, абняславіў перад людзьмі, пасмяюся ж і я з цябе". У яго нараджаецца вялікі гнеў да прайдзісвета, нахабніка і кар'ерыста, рашучасць абавязкова яго выкрыць, адпомсціць за тое зняважанне, крыўду, якія цярпеў Туляга ад дырэктара. У канцы п'есы адбываецца духоўнае аднаўленне і перараджэнне Тулягі, яго радасць, гордасць ад здзейсненага і поўнае выкрыцце невуцтва Гарлахвацкага. Туляга канчаткова пераадольвае сваю безгрунтоўную баязлівасць і становіцца нармальным чалавекам, гатовым змагацца з такімі людзьмі, як Гарлахвацкі.
Нямала паздзекваўся Гарлахв. з Тулягі і іншых вучоных. Цяпер яны смяюцца з Гарлахвацкага апошнімі. У гэтым сэнс назвы твора.
Почему жестокость разрушительна? Этот во будоражит умы людей уже на протяжении многих веков. Писатели часто освещают этот во в своих произведениях. Одним из таких писателей был Фёдор Михайлович Достоевский — известный русский писатель. В его романе "Преступление и наказание" проблема разрушительной силы жестокости была показана через судьбу главного героя Родиона Раскольникова. Согласно его теории, мир делится на 2 типа людей: твари дрожащие и власть имущие. Сначала он относил себя к типу тварей дрожащих, но, так как он не собирался мириться с этим, он пошёл на преступление ради того, чтобы стать человеком право имеющим. Он верил, что только таким путём можно совершить этот переход. В итоге, после совершения преступления он не ощутил желаемого результата, а лишь напротив ещё дальше отдалился от общества.
Таким образом, мы видим, что совершив жестокий поступок: убив старуху-процентщицу и её сестру, он ещё и разрушил свою привычную жизнь, сделав её только хуже чем прежде. Другим писателем, который осветил эту проблему в своих работах был Николая Михайлович Карамзин. В его повести "Бедная Лиза", жестоким отношением главного героя Эраста, была разрушена целая жизнь ни в чём не повинной, милой, наивной, доброй девушки Лизы. Лиза с самого начала понимала, что между ней и Эрастом ничего быть не может, но подлец Эраст убедил её в обратном. Спустя время, Эрасту надоело видеться с Лизой. Та влюблённость, что была в нём изначально В итоге, когда он лишился всех своих денег, проиграв их в карты, он решил променять Бедную Лизу, на Богатую Барыню, которую не любил, но которая обладала деньгами, необходимыми Эрасту. Признаем, что Эраст сильно грустил, после смерти Лизы, но это всё равно не смягчит его вины. Так почему же жестокость разрушительна? Исходя из этих примеров можно сделать вывод, что она разрушать целые людские жизни. Её последствия, чаще всего, необратимы. Решаясь на жестокие поступки, мы рискуем натворить бед, которые потом исправить не получится, а когда придёт озарение и понимание того, чего натворил, - будет уже поздно.
Нямала паздзекваўся Гарлахв. з Тулягі і іншых вучоных. Цяпер яны смяюцца з Гарлахвацкага апошнімі. У гэтым сэнс назвы твора.
Почему жестокость разрушительна? Этот во будоражит умы людей уже на протяжении многих веков. Писатели часто освещают этот во в своих произведениях. Одним из таких писателей был Фёдор Михайлович Достоевский — известный русский писатель. В его романе "Преступление и наказание" проблема разрушительной силы жестокости была показана через судьбу главного героя Родиона Раскольникова. Согласно его теории, мир делится на 2 типа людей: твари дрожащие и власть имущие. Сначала он относил себя к типу тварей дрожащих, но, так как он не собирался мириться с этим, он пошёл на преступление ради того, чтобы стать человеком право имеющим. Он верил, что только таким путём можно совершить этот переход. В итоге, после совершения преступления он не ощутил желаемого результата, а лишь напротив ещё дальше отдалился от общества.
Таким образом, мы видим, что совершив жестокий поступок: убив старуху-процентщицу и её сестру, он ещё и разрушил свою привычную жизнь, сделав её только хуже чем прежде. Другим писателем, который осветил эту проблему в своих работах был Николая Михайлович Карамзин. В его повести "Бедная Лиза", жестоким отношением главного героя Эраста, была разрушена целая жизнь ни в чём не повинной, милой, наивной, доброй девушки Лизы. Лиза с самого начала понимала, что между ней и Эрастом ничего быть не может, но подлец Эраст убедил её в обратном. Спустя время, Эрасту надоело видеться с Лизой. Та влюблённость, что была в нём изначально В итоге, когда он лишился всех своих денег, проиграв их в карты, он решил променять Бедную Лизу, на Богатую Барыню, которую не любил, но которая обладала деньгами, необходимыми Эрасту. Признаем, что Эраст сильно грустил, после смерти Лизы, но это всё равно не смягчит его вины. Так почему же жестокость разрушительна? Исходя из этих примеров можно сделать вывод, что она разрушать целые людские жизни. Её последствия, чаще всего, необратимы. Решаясь на жестокие поступки, мы рискуем натворить бед, которые потом исправить не получится, а когда придёт озарение и понимание того, чего натворил, - будет уже поздно.