Завдання 2. Побудуйте моделі «сутність-зв'язок» для описаних далі предметних областей. Визначте: сутності; атрибути сутностей; ключі; зв'язки між сутностями; типи зв'язків. у Предметна область «Водні ресурси». Кожна ріка характеризується назвою, довжиною і площею басейну, а море — площею водної поверхні. Потрібно зберігати відомості про те, територією яких держав протікає ріка, а також у яку водойму (море чи іншу ріку) вона впадає. Штучні моря (водосховища) також характеризуються площею водної поверхні і в них також можуть впадати ріки, однак кожне водосховище, на відміну від природного моря, розташоване на певній ріці.
1. Вывести на экран N чисел, в порядке чередования (например если N = 9, то ответом будет 1 9 2 8 3 7 4 6 5) 2. Найти наибольший общий делитель и наименьшее общее кратное двух чисел. 3. Вывести введенную строку в обратном порядке. Решения на Pascal: 1.
var n, i: integer; begin read(n); for i := 1 to n do if odd(i) then write(i div 2 + 1, ' ') else write(n - i div 2 + 1, ' ') end.
2.
var a, b, a1, b1, t: integer; begin read(a, b); a1 := a; b1 := b; repeat t := a mod b; a := b; b := t; until b = 0; writeln('НОД=', a); writeln('НОК=', a1 * b1 div a); end.
3.
var s, s1: string; i: integer; begin read(s); s1 := ''; for i := length(s) downto 1 do s1 += s[i]; write(s1) end.
2. Найти наибольший общий делитель и наименьшее общее кратное двух чисел.
3. Вывести введенную строку в обратном порядке.
Решения на Pascal:
1.
var n, i: integer;
begin
read(n);
for i := 1 to n do
if odd(i) then write(i div 2 + 1, ' ')
else write(n - i div 2 + 1, ' ')
end.
2.
var a, b, a1, b1, t: integer;
begin
read(a, b);
a1 := a;
b1 := b;
repeat
t := a mod b;
a := b;
b := t;
until b = 0;
writeln('НОД=', a);
writeln('НОК=', a1 * b1 div a);
end.
3.
var s, s1: string;
i: integer;
begin
read(s);
s1 := '';
for i := length(s) downto 1 do
s1 += s[i];
write(s1)
end.
* сместиться в точку (0,5)
* опустить перо
* сместиться в точку (2,6)
* сместиться в точку (3,6)
* сместиться в точку (11,-3)
*сместиться в точку (10,-4)
* сместиться в точку (10,-6)
* сместиться в точку (11,-7)
* сместиться в точку (10,-8)
* сместиться в точку (4,-6)
* сместиться в точку (4,-4)
* поднять перо
* сместиться в точку (7,-7)
* опустить перо
* сместиться в точку (5,-7)
* сместиться в точку (3,-6)
* сместиться в точку (3,-5)
* сместиться в точку (2,-6)
* сместиться в точку (2,-7)
* сместиться в точку (3,-7)
* сместиться в точку (3,-8)
* сместиться в точку (1,-8)
* сместиться в точку (-2,-4)
* сместиться в точку (-3,-5)
* сместиться в точку (-2,-5)
* сместиться в точку (-2,-6)
* сместиться в точку (-4,-6)
* сместиться в точку (-4,-5)
* сместиться в точку (-5,-6)
* сместиться в точку (-4,-7)
* сместиться в точку (-4,-8)
* сместиться в точку (-8,-7)
* сместиться в точку (-8,-5)
* сместиться в точку (-9,-1)
* сместиться в точку (-7,3)
* сместиться в точку (-3,5)
* сместиться в точку (0,5)
* поднять перо
* сместиться в точку (6,-3)
* опустить перо
* сместиться в точку (7,-2)
* сместиться в точку (8,-3)
* поднять перо
* сместиться в точку (9,-6)
* опустить перо
* сместиться в точку (9,-6.01)
* поднять перо
* сместиться в точку (11,-7)
* опустить перо
* сместиться в точку (11.1,-7)
* поднять перо