Read the text and fill in the gaps with the verbs in the correct from an american and a frenchman , who knew only their own languages , were having dinner at the same table on board a ship. on the first day the frenchman , who came , got up , made a low bow and said . " bon appetite! " the american thought he himself , so he also bowed and said "watson". this times , and the american , who could not why the frenchman should introduce himself so many times , asked his friend about it. the friend explained that " bon appetite! " "good appetite" and the american having understood the mistake decided to correct it . the next time he was the first at the table , and when the frenchman came , he got up , bowed and said , " bon appetite! " the frenchman immediately 6.. the bow and said , "watson". 1.a. was b.has been 2.a. is introducing b.had introduced 3.a.has happened b.had happened 4.a.to understand b.understood 5.a. meant b.means 6.a. had returned b. has returned c.had been d.is c.introduced d.has introduced c.happened d.would happen c.understands d.understand c.mean d.had meant c.returned d .was returning
Первостепенная цель профессионально-прикладной физической подготовки - это укреплению здоровья и повышению эффективности труда. Эффективность труда можно повысить за счет расширения физиологически допустимых границ его интенсивности, а также за счет повышения индивидуальной производительности, на уровень которой также оказывает определенное влияние физическая подготовленность. Итак, цель и задачи профессионально-прикладной физической подготовки обусловлены в первую очередь требованиями, предъявляемыми конкретной профессией. Профессионально-прикладная физическая подготовка позволяет развивать физические формировать и совершенствовать двигательные умения и навыки, воспитать необходимые морально-волевые качества, повысить резистентность организма к неблагоприятному воздействию специфических условий профессиональной деятельности. Цели и задачи профессионально-прикладной физической подготовки основаны на последовательном воплощении общепедагогических и основополагающих принципов методики физического воспитания, которые конкретизируются применительно к особенностям ее содержания и построения в реальных условиях профессионального образования и жизнедеятельности.