We haven’t talked to the priest yet. (мы еще не поговорили со священником.) we have already booked the restaurant. (мы уже зарезервировали ресторан.)
1. talk to the priest (-)
2. book the restaurant (+)
3. send the invitations (+)
4. buy the rings (-)
5. choose the food (+)
6. confirm the hotel (-)
7. book the wedding procession (+)
8. find the photographer (-)
3. расставьте слова по порядку. переведите получившиеся предложения.
1. have – britain – several – i – to – times – been
2. spain – since – she – lived – in – 1994 – has
3. five – married – have – they – years – been – for
4. i – coffee – made – already – for – have – you
5. never – bob – a bike – has – had
4. поставьте наречия из скобок в нужное место.
1. have you washed your hands? (already)
2. we have phoned the doctor. (just)
3. has she ridden a horse? (ever)
4. i have danced the tango. (never)
5. the train hasn’t arrived. (yet)
5. составьте предложения в present perfect, используя for (в течение) или since (с тех пор как): i – not – meet – george – last month. – i haven’t met george since last month. (я не встречала джорджа с месяца.)
1. we – know – him – six months.
2. jack – not – play – hockey – last winter.
3. mary – be – a real friend – our childhood.
4. they – live – in tokyo – a long time.
5. my dad – work – as a builder – three years.
Причина по которой закон спроса работает очевидна:наши деньги ограничены.
2.Modern economics was(to be,Past Simple) really born in the 19th century.
Современная экономика действительно была рождена в 19 веке.
3.Smith and other classical economists were(to be,Past Continuos) writing at a time of great change.
Смит и другие классические экономисты писали во время большой перемены.
4.Most rules have(to have,Present Simple) exceptions, but economists agree that there are(to be,Оборот There are) very few exceptions to the law of demand.
Большинство правил имеют исключения,но экономисты соглашаются,что очень мало исключений в законе спроса.
5.Companies have(to have,have to-модальный глагол)to compete with each other for a share of the market.
Компании должны конкурировать друг с другом для разделения рынка.