с домашкой!!)) Задание 1: Образуйте притяжательный падеж существительных.
а) 1. The son of his friend, good marks of my son, the letter of this man, the name of your friend, the research of this scientist, a sister of our teacher.
б) 1. The marks of our students, the work of those men, the dictations of these students, the dresses of these girls, the work of these boys.
Задание 2: Переведите предложения с английского языка на русский, обращая внимание на притяжательный падеж имени существительного.
1. He showed me his sister's letter. 2. Give me your students' notebooks. 3. Yesterday children found a birds' nest. 4. They attend the workers' new club. 5. She know many Pushkin's poems.
Задание 3: Замените, где возможно, существительные с предлогом притяжательной конструкцией.
1. The table of our teacher.
2. The wife of my brother, the letter of Pete, the pages of the book, the voice of the girl, the teachers of our faculty, the library of our University, two pieces of chalk, the words of the lesson.
Задание 1: Образуйте притяжательный падеж существительных.
а) 1. his friend's son, my son's good marks ,this man's letter , your friend's name, this scientist's research , our teacher's sister .
б) 1. our student's marks , those men's work , these student's dictations , these girl's dresses , these boy's work
Задание 2: Переведите предложения с английского языка на русский, обращая внимание на притяжательный падеж имени существительного.
1. He showed me his sister's letter.
Он показал мне письмо его сестры
2. Give me your students' notebooks.
Дай мне свои учебные конспекты
3. Yesterday children found a birds' nest.
Вчера дети нашли птичье гнездо
4. They attend the workers' new club.
Они посещают новый клуб работников
5. She know many Pushkin's poems.
Она знает много поэм Пушкина
Задание 3: Замените, где возможно, существительные с предлогом притяжательной конструкцией.
1. our teacher's table
2. my brother's wife , Pete's letter , book's pages , girl's voice , two chalk's pieces