- Особое внимание хочу обратить на 5 пункт, в котором говорится о знаках препинания при обращении и диалоге.
- Что такое ОБРАЩЕНИЕ и как оно выделяется на письме? (Подсказка в памятке)
ответ: Обращение – это слово или группа слов, которыми называют того, к кому обращаются с речью. Обращение на письме выделяется запятыми.
- Запишем примеры предложений с обращениями (3 примера, 3 человека по очереди записывают их на доске):
Здравствуйте, Анна Васильевна!
Дорогой Иван Степанович, я очень тому, что Вы согласились со мной побеседовать!
Всего Вам доброго, Елена Сергеевна!
- А теперь вспомним, что такое диалог и как правильно он оформляется на письме.
Диалог – это разговор двух или нескольких лиц.
- Слова каждого лица в диалоге пишутся с новой строки. Перед ними ставится тире. И называются они репликами.
- Давайте прочитаем определение термина «реплика» в ваших памятках (Саша А.).
Реплика – это …
- Какой знак ставится перед каждой репликой?
Тире.
- Верно. Я хочу напомнить вам, что если реплика сопровождается словами автора, то ставятся те же знаки препинания, что и при прямой речи, но без кавычек.
СЛАЙД 6
- Гей, добрый человек!- закричал ему ямщик.- Скажи, не знаешь ли, где дорога?
- Дорога-то здесь; я стою на твёрдой полосе, - отвечал дорожный,- да что толку?
- Послушай, мужичок,- сказал я ему, - знаешь ли ты эту сторону? Возьмёшься ли ты довести меня до ночлега?
- А теперь давайте прочитаем по ролям образец интервью ученицы 8 класса с её бабушкой. ()
Интервью с бабушкой, которая всю жизнь проработала учителем.
Интервью взяла Астахова Анна, ученица 8 класса
В мире существует множество различных профессий.
В моей семье профессии у всех разные, и работа у каждого интересная. Но больше всего мне нравится профессия моей бабушки, она трудится в школе преподавателем математики.
Я очень люблю, когда бабушка рассказывает о своей работе. И поэтому, выполняя школьное задание, я решила задать несколько вопросов именно ей:
- Бабушка, сколько лет ты работаешь в школе?
- В этом году будет уже сорок!
- Нравится ли тебе твоя работа?
- Трудновато, но все равно нравится. Я уже семь лет на пенсии, но не могу покинуть школу, потому что она мой второй дом.
- Расскажи, почему тебе нравится работать в школе.
- Во-первых, с молодым поколением всегда молод душой, всегда весело.
- Во-вторых, чувствую себя ответственной за их будущее. Главное в нашей работе – привить с молодых лет в детях стремление к знаниям, интерес ко всему новому, неизвестному, сформировать уже с детства личность человека.
- Трудно тебе расставаться с выпускниками?
- Конечно, ведь я их учу с пятого класса. На выпускном вечере я не могу сказать и слова, слёзы катятся из глаз. Ученики становятся для меня родными.
- Что трудного в твоей работе?
- Трудно учить, готовить учеников к экзаменам, потому что очень переживаешь за них.
В школе я с восьми утра до восьми вечера. А потом ещё бегу в вечернюю школу.
Домой прихожу часов в десять. Все нормальные люди после работы дома отдыхают, а я проверяю тетради, составляю планы работы на завтрашний день. Конечно, мне трудно!
- Почему же ты выбрала профессию учителя?
- Потому, что школа – это моё призвание.
Я очень горжусь своей бабушкой и благодарна ей за её Великий Труд!
- Проанализируем коротко данный образец сочинения-интервью. ответьте , на мои вопросы:
Есть ли у него название?
Указывается ли, кто и у кого берёт интервью?
Есть ли в сочинении вступление? О чём в нём говорится?
Есть ли заключение, о чём в нём говорится?
- Ребята, при написании домашнего сочинения некоторые из вас могут взять это интервью за основу.
6. Рефлексия
- Ребята, многие из вас читали интервью с интересными людьми в газетах. Журналах или смотрели по телевидению.
Мої батьки — прихильники здорового життя. І коли ми виїжджаємо за місто, багато уваги приділяють фізичній активності. Батько з мамою бігають кроси вздовж річки, купаються до пізньої осені. Звісно, й мене намагаються привчити до цього. Я відмовлявся(-лася) купатися восени. Але коли почув(ла), що Даринка Лисенко, моя сусідка по квартирі, кутається з батьками в ополонці, я теж зацікавився(-лась). І ось у жовтні ми виїхали з батьками на беріг річки. Погода була чудова: сонечко пригрівало, наче у серпні, тільки жовте листя нагадувало, яка зараз пора року. Батьки мої дуже здивувалися, коли я почав(ла) розминатися без нагадування. Потім пробіг(ла) разом з ними деяку відстань. Найбільше здивувало їх моє бажання викупатися. Мама не на жарт сполохалась і сказала, що категорично забороняє мені навіть наближатися до води, запевняючи, що для купання у таку пору треба готуватися ще влітку. Але батько несподівано підтримав мене. Що сказати? Вода мене обпалила. Був я в річці лічені хвилини, але наступного дня не міг(не могла) піднятися з ліжка, щоб піти до школи. Мене трусило, мабуть, від температури, з носу лило, з очей капали сльози. Звісно, почав(ла) кашляти. Поки я одужував(ла), у мене був час, щоб все обміркувати. Одного мого бажання зрівнятися з Даринкою Лисенко замало. По-перше, мама має рацію: загартовування треба починати влітку. По-друге, треба готувати своє тіло не тільки для холоду, але і для серйозних фізичних навантажень. Попри все моє бажання я не міг(не могла) пригадати, коли я востаннє робив ранкову зарядку. Я не любив(не любила) бігати на уроках з фізкультури. По-третє, щоб досягти мети, треба чітко дотримуватися режиму, розпорядку дня. Не сидіти до пізнього вечора біля комп'ютера або телевізора, а вийти перед сном подихати свіжим повітрям, лягати спати в один той самий час. Тоді не треба буде мене будити вранці з такою наполегливістю, як мама. Даринка займається в секції боротьби — це у дівчат вважається дуже модним захопленням. А я дивлюсь спортивні змагання лише по телебаченню, сидячи у своєму улюбленому кріслі і поїдаючи цукерки. Треба сказати, що я здолав(ла) свою застуду швидко. Я став(ла) іншою людиною. Я почав(ла) змінюватися. Я з повним правом можу назвати себе прибічником здорового життя.
ответ;
- Особое внимание хочу обратить на 5 пункт, в котором говорится о знаках препинания при обращении и диалоге.
- Что такое ОБРАЩЕНИЕ и как оно выделяется на письме? (Подсказка в памятке)
ответ: Обращение – это слово или группа слов, которыми называют того, к кому обращаются с речью. Обращение на письме выделяется запятыми.
- Запишем примеры предложений с обращениями (3 примера, 3 человека по очереди записывают их на доске):
Здравствуйте, Анна Васильевна!
Дорогой Иван Степанович, я очень тому, что Вы согласились со мной побеседовать!
Всего Вам доброго, Елена Сергеевна!
- А теперь вспомним, что такое диалог и как правильно он оформляется на письме.
Диалог – это разговор двух или нескольких лиц.
- Слова каждого лица в диалоге пишутся с новой строки. Перед ними ставится тире. И называются они репликами.
- Давайте прочитаем определение термина «реплика» в ваших памятках (Саша А.).
Реплика – это …
- Какой знак ставится перед каждой репликой?
Тире.
- Верно. Я хочу напомнить вам, что если реплика сопровождается словами автора, то ставятся те же знаки препинания, что и при прямой речи, но без кавычек.
СЛАЙД 6
- Гей, добрый человек!- закричал ему ямщик.- Скажи, не знаешь ли, где дорога?
- Дорога-то здесь; я стою на твёрдой полосе, - отвечал дорожный,- да что толку?
- Послушай, мужичок,- сказал я ему, - знаешь ли ты эту сторону? Возьмёшься ли ты довести меня до ночлега?
- А теперь давайте прочитаем по ролям образец интервью ученицы 8 класса с её бабушкой. ()
Интервью с бабушкой, которая всю жизнь проработала учителем.
Интервью взяла Астахова Анна, ученица 8 класса
В мире существует множество различных профессий.
В моей семье профессии у всех разные, и работа у каждого интересная. Но больше всего мне нравится профессия моей бабушки, она трудится в школе преподавателем математики.
Я очень люблю, когда бабушка рассказывает о своей работе. И поэтому, выполняя школьное задание, я решила задать несколько вопросов именно ей:
- Бабушка, сколько лет ты работаешь в школе?
- В этом году будет уже сорок!
- Нравится ли тебе твоя работа?
- Трудновато, но все равно нравится. Я уже семь лет на пенсии, но не могу покинуть школу, потому что она мой второй дом.
- Расскажи, почему тебе нравится работать в школе.
- Во-первых, с молодым поколением всегда молод душой, всегда весело.
- Во-вторых, чувствую себя ответственной за их будущее. Главное в нашей работе – привить с молодых лет в детях стремление к знаниям, интерес ко всему новому, неизвестному, сформировать уже с детства личность человека.
- Трудно тебе расставаться с выпускниками?
- Конечно, ведь я их учу с пятого класса. На выпускном вечере я не могу сказать и слова, слёзы катятся из глаз. Ученики становятся для меня родными.
- Что трудного в твоей работе?
- Трудно учить, готовить учеников к экзаменам, потому что очень переживаешь за них.
В школе я с восьми утра до восьми вечера. А потом ещё бегу в вечернюю школу.
Домой прихожу часов в десять. Все нормальные люди после работы дома отдыхают, а я проверяю тетради, составляю планы работы на завтрашний день. Конечно, мне трудно!
- Почему же ты выбрала профессию учителя?
- Потому, что школа – это моё призвание.
Я очень горжусь своей бабушкой и благодарна ей за её Великий Труд!
- Проанализируем коротко данный образец сочинения-интервью. ответьте , на мои вопросы:
Есть ли у него название?
Указывается ли, кто и у кого берёт интервью?
Есть ли в сочинении вступление? О чём в нём говорится?
Есть ли заключение, о чём в нём говорится?
- Ребята, при написании домашнего сочинения некоторые из вас могут взять это интервью за основу.
6. Рефлексия
- Ребята, многие из вас читали интервью с интересными людьми в газетах. Журналах или смотрели по телевидению.
Объяснение:
Мої батьки — прихильники здорового життя. І коли ми виїжджаємо за місто, багато уваги приділяють фізичній активності. Батько з мамою бігають кроси вздовж річки, купаються до пізньої осені. Звісно, й мене намагаються привчити до цього. Я відмовлявся(-лася) купатися восени. Але коли почув(ла), що Даринка Лисенко, моя сусідка по квартирі, кутається з батьками в ополонці, я теж зацікавився(-лась). І ось у жовтні ми виїхали з батьками на беріг річки.
Погода була чудова: сонечко пригрівало, наче у серпні, тільки жовте листя нагадувало, яка зараз пора року.
Батьки мої дуже здивувалися, коли я почав(ла) розминатися без нагадування. Потім пробіг(ла) разом з ними деяку відстань. Найбільше здивувало їх моє бажання викупатися. Мама не на жарт сполохалась і сказала, що категорично забороняє мені навіть наближатися до води, запевняючи, що для купання у таку пору треба готуватися ще влітку. Але батько несподівано підтримав мене.
Що сказати? Вода мене обпалила. Був я в річці лічені хвилини, але наступного дня не міг(не могла) піднятися з ліжка, щоб піти до школи. Мене трусило, мабуть, від температури, з носу лило, з очей капали сльози. Звісно, почав(ла) кашляти.
Поки я одужував(ла), у мене був час, щоб все обміркувати. Одного мого бажання зрівнятися з Даринкою Лисенко замало. По-перше, мама має рацію: загартовування треба починати влітку.
По-друге, треба готувати своє тіло не тільки для холоду, але і для серйозних фізичних навантажень. Попри все моє бажання я не міг(не могла) пригадати, коли я востаннє робив ранкову зарядку. Я не любив(не любила) бігати на уроках з фізкультури.
По-третє, щоб досягти мети, треба чітко дотримуватися режиму, розпорядку дня. Не сидіти до пізнього вечора біля комп'ютера або телевізора, а вийти перед сном подихати свіжим повітрям, лягати спати в один той самий час. Тоді не треба буде мене будити вранці з такою наполегливістю, як мама. Даринка займається в секції боротьби — це у дівчат вважається дуже модним захопленням. А я дивлюсь спортивні змагання лише по телебаченню, сидячи у своєму улюбленому кріслі і поїдаючи цукерки.
Треба сказати, що я здолав(ла) свою застуду швидко. Я став(ла) іншою людиною. Я почав(ла) змінюватися. Я з повним правом можу назвати себе прибічником здорового життя.