A regulation pocket billiard balls is a perfect sphere with diameter (d) of 2.25 inches. At the start of game of pocket billiards, the 15 balls must be arranged in 5 rows in a triangular rack as shown at right. Part 1 Suppose that a rack shaped like an equilateral triangle encloses the given number of pocket billiard balls. Investigate the rack that would enclose n rows of billiard balls in this way. Steps for your investigation: 1. Write down clearly what you will be investigating. 2. Find a helpful diagram, and organize systematically starting with simple cases. 3. Think of: a. relationship between number of row and number of balls; b. relationship between number of row and length of side of triangles; C. relationship between number of row and total area of circles; d. aria of triangle and number of row; e. the remaining area and number of row. 4. Make a table of your results. Make sure your table has a title and headings for the columns. 5. Spot patterns in tables and/or diagrams. See if you can use this pattern to make a prediction for larger numbers of rows than shown in your diagrams. 6. Try to find a general formula for the investigation. See if you can explain why your formula works. (Be sure to make use of mathematical representations as formulas, tables and graphs as necessary.) 7. Extend the investigation by changing the problem that was given into a different but similar kind of problem (Part 2). See if you can find any overall generalizations from this work. 8. Write a summary of your results. Part 2 Suppose that billiard balls of diameter d inches were racked in the pattern shown at right. Investigate the rack that would enclose n rows of billiard balls in this way.
Когда ты еще учишься в школе, не всегда есть возможность зарабатывать деньги. А иногда так хочется иметь свои деньги, чтобы купить какую-то вещь. Карманные деньги нужно долго откладывать. Несколько идей, как можно заработать деньги школьникам.
1. Разносить газеты.
2. Расклеивать объявления.
3. Выгуливать собак.
4. Смотреть в свободное время за чьим-то ребенком.
5. Можно делать поделки (браслеты из бисера, декупаж, открытки) и продавать их.
6. Помыть чью-то машину.
7. Сходить за кого-то на рынок за продуктами.
8. Выносить за соседями мусор, за плату естественно.
9. Собирать макулатуру и сдавать.
10. Обучать кого-то тому, что хорошо знаешь сам. Например с уроками, учить игре на гитаре и т.д.
кому-то на огороде.
12. Продать что-то из своих, ненужных вещей.
Еще можно собрать родителей и спросить их совета. Чтобы они подсказали идеи, как можно заработать деньги.
Пошаговое объяснение:
Любое число от прибавления положительного числа увеличивается,
а от прибавления отрицательного числа уменьшается.
Когда мы к положительному числу прибавляем положительное число, то мы перемещаемся по координатной прямой вправо.
Если мы к положительному числу прибавляем отрицательное, то перемещаемся по координатной прямой влево.
Если мы к отрицательному числу прибавляем положительное, то перемещаемся по координатной прямой вправо.
1. -9+8=-1
2. 8+(-9)=8-9=-1
3. 4+(-5)= 4-5=-1
4. 2+(-7)=2-7=-5
5. -2+7=5
Рисунок во вложении
Когда ты еще учишься в школе, не всегда есть возможность зарабатывать деньги. А иногда так хочется иметь свои деньги, чтобы купить какую-то вещь. Карманные деньги нужно долго откладывать.
Несколько идей, как можно заработать деньги школьникам.
1. Разносить газеты.
2. Расклеивать объявления.
3. Выгуливать собак.
4. Смотреть в свободное время за чьим-то ребенком.
5. Можно делать поделки (браслеты из бисера, декупаж, открытки) и продавать их.
6. Помыть чью-то машину.
7. Сходить за кого-то на рынок за продуктами.
8. Выносить за соседями мусор, за плату естественно.
9. Собирать макулатуру и сдавать.
10. Обучать кого-то тому, что хорошо знаешь сам. Например с уроками, учить игре на гитаре и т.д.
кому-то на огороде.
12. Продать что-то из своих, ненужных вещей.
Еще можно собрать родителей и спросить их совета. Чтобы они подсказали идеи, как можно заработать деньги.