1. Што складае канфлікт камедыі «Пінская шляхта»? 2. Як паказвае драматург засцяновук ишлату? Якія прыму сатырычнай
тылізації выкарыстоўвае драматург для стварэння образаў камедыі?
3. Вызначце, якіх жыццёвых прынцыпаў прытрымліваецца Куторга. Выка-
жыце ваша стаўленне да яго
4. З дапамогай якіх мастацкіх сродкаў ствараецца вобраз Кручиоа? Скла-
дзіце цитатную характарыстыку вобразаў станавога прыстава Кручкова
і яго памочніка Пісульіна,
5. Разгледзьце фотаздымкі са спектакля «Пінская шляхта». Паразважай-
Це, наколькi вобразы тэатральных герояў знешне адпавядаць сваім
літаратурным прататылам. Аргументуйце сваю думку,
6. Прачытайце ў слоўніку літаратуразнаўчых тэрмінаў, што такое гратэск.
Растлумачце, з якой мэтай выкарыстоўваецца прыем гратэску ў творы.
7. Як у п'есе суадносіцца развязка дзеяння з яго завязкай?
8. Па якой прычыне п'еса «Пінская шляхта» не трапіла ў свой час у друк
і на сцэну? Чаму камедыя ў нашы дні не сыходзіць са сцэн беларускіх
тэатраў? У чым актуальнасць твора?
Метафори:вигравати в уяві,шкірити зуби,накинути оком,голубінь неба заглядає в синь лісового озера,заступали путь,надщербити несхитність,стрілка гойднулась в нашу сторону,кирпу гнути,докори совісті вгризалися в душу.
Епітети:привабливі веселкові барви,хвацькі й отчайдушні мандрівники,пошарпаний велосипед,зворушлива сцена,розчервонілий вусатий здоровань,мовчазний таємничий ліс,казковими велетами,розлючене обличчя,здоровенних і страшних лап
Порівняння:задимів мов і не було,мов йому замакітрилось,сліди лап,мов від крокодила,став,мов укопаний.
Фразеологізми:сісти на шию,брати на клини,нам яти вуха
Однажды мы с родителями поехали отдыхать к морю. Погода стояла жаркая и сухая, поэтому мы все время проводили у воды. Там я познакомился с маленьким мальчиком Сашей. Он очень привязался ко мне.
Я рассказывал ему о школьной жизни, о тех местах, куда я путешествовал, о своих приключениях.
Как-то однажды Саша попросил рассказать о морских коньках.
Я пообещал не только рассказать о них, но и поймать и показать их мальчику. Через несколько дней я забыл о своем обещании. А Саша все спрашивал: «Когда же ты принесешь конька?» Я что-то выдумывал и снова забывал Пришло время нашего отъезда. Саша прибежал на автобусную станцию проводить нас. Он смотрел на меня, и в его глазах я увидел слезы. Мне стало стыдно, что я обманул Сашу. Ведь малыши — очень добрый и доверчивый народ.
уже несколько лет. Я иногда вспоминаю о своем поступке. И мне становится стыдно.