Не игнорьте
1
put the verbs in the brackets into correct forms to express future. you can choose among present simple, present continuous, and future simple. write 3 forms (not full sentences) with a comma
примечание: все формы нужно написать с маленькой буквы через запятую. не забудьте поставить пробел после каждой запятой. нумеровать ответы не нужно.
example:
1. the seminar in english history (start) at 5pm. don’t be late.
2. i (go) to my friend’s birthday party tomorrow.
3. you look pale. i (call) the doctor.
example answer: starts, am going, will call
1. the train (to leave) at 11: 45.
2. we (to have) dinner at a nice restaurant on saturday.
3. if it rains tomorrow, we (stay) at home.
2
put the verbs in the brackets into correct forms to express future. you can choose among present simple, present continuous, and future simple. write 3 forms (not full sentences) with a comma
примечание: все формы нужно написать с маленькой буквы через запятую. не забудьте поставить пробел после каждой запятой. нумеровать ответы не нужно.
example:
1. the seminar in english history (start) at 5pm. don’t be late.
2. i (go) to my friend’s birthday party tomorrow.
3. you look pale. i (call) the doctor.
answer: starts, am going, will call
1. on sunday at 8 o’clock i (to meet) my friend.
2. they (to fly) to london on friday evening.
3. wait! i (to drive) you to the station.
3
put the verbs in the brackets into correct forms to express future. you can choose among present simple, present continuous, and future simple. write 3 forms (not full sentences) with a comma
примечание: все формы нужно написать с маленькой буквы через запятую. не забудьте поставить пробел после каждой запятой. нумеровать ответы не нужно.
example:
1. the seminar in english history (start) at 5pm. don’t be late.
2. i (go) to my friend’s birthday party tomorrow.
3. you look pale. i (call) the doctor.
example answer: starts, am going, will call
1. the english lesson (to start) at 8: 45.
2. i (to see) my boss tomorrow.
3. listen! there’s someone at the door. i (to open) the door for you.
39K 19p 20n
19 19e
39K ) ) ) )
19 2e 8e 19e 1e
1s2 2s2p6 3s2p6d10 4s1
40Ca 20p 20n
20 20e
40Ca ) ) ) )
20 2e 8e 8e 2e
1s2 2s2p6 3s2p6 4s2
23Na 11p 12n
11 11e
23Na ) ) )
11 2e 8e 1e
1s2 2s2p6 3s1
24Mg 12p 12n
12 12e
24Mg ) ) )
12 2e 8e 2e
1s2 2s2p6 3s2
32S 16p 16n
16 16e
32S ) ) )
16 2e 8e 6e
1s2 2s2p6 3s2p4
35Cl 17p 18n
17 17e
35Cl ) ) )
17 2e 8e 7e
1s2 2s2p6 3s2p5
Na2MnO4 (Na(+1); Mn(+6); O(-2)) начинаем с кислорода (-2) и натрия (+1), далее -2 на кислороде (их 4) значит минусов восемь, два натрия(+1) не компенсируют 8 минусов, значит на марганце будет 8-2=6 плюсов.
WO3 (W(+6); O(-2)) также сначала смотрим на кислород -2*3=-6(шесть минусов) значит должно быть шесть плюсов
P2O3 (P(+3); O(-2)) начинаем с кислорода -2*3=-6 (шесть минусов) значит должно быть шесть плюсов, но у нас два фосфора значит шесть плюсов нужно поделить на двое.
AlH3 (Al(+3); H(-1)) у алюминия всегда степень окисления +3, т.к. три плюса, значит должно быть 3 минуса, но у нас 3 водорода, 3 минуса делим на трое и получаем -1.