Do we need exams? of course, yes! the exam tests how we have mastered the material, how we do sums, how we have learned to write essays, if we know the basic historical dates, how we have learned to live safely, if we know the continents and the continents and etc. what are the test exams? in my opinion, it’s a waste of time. sometimes someone just gets lucky, and he answers correctly. and sometimes he is out of luck. tests may be solved without straining, just random. and it is bad, of course. i think the exam should not be a test. however, many smart people cannot pass their exams. why? there are many reasons, and they are different. often a person is formed only in the area where he is famous, and he knows everything about this science. thus, the smartest physicists may not know the foreign languages or poorly verse in literature. and vice versa. sometimes a person is smart, but it does not mean that he is educated. these are different things. as for the exams, i prefer to take exams orally, because i have more opportunities to show my knowledge, looking into the eyes of my teacher- examinator.нужно ли нам экзамены? конечно, да! экзамены проверяют как мы освоили материал, что мы умеем решать, как мы научились писать сочинения, знаем ли мы основные даты, научились ли мы жить безопасно, знаем ли мы материки и континенты и так далее. что такое тестовые экзамены? по-моему, это пустая трата времена. иногда мне просто везет, и я отвечаю правильно. а иногда не везет. тесты можно решать не напрягаясь, просто наугад. и это плохо. мне кажется, экзамены не должны быть тестовыми. однако, многие умные люди не могут сдать экзамены. почему? причин много и они разные. часто человек образован только в той области, в которой он знаменит и знает всё. так, умнейшие могут совсем не знать иностранных языков или плохо разбираются в . и наоборот. человек бывает умным, но это не значит, что он образованный. это разные вещи. что касается экзаменов, я предпочитаю сдавать экзамены устно, потому что у меня больше возможностей показать свои знания, глядя в глаза учителю-экзаменатору.
Объяснение:
1. За схемою перетворень визначте невідому речовину: Са --> X ---> Ca(OH)2
ответ: CaO
2Ca + O₂ = 2CaO
CaO + H₂O= Ca(OH)₂
2. Укажіть речовину, з якою взаємодіє сульфатна кислота:
ответ: купрум(ІІ) оксид
CuO + H₂SO₄ = CuSO₄ + H₂O
карбон(ІV) оксид -
фосфор(V) оксид -
натрій хлорід -
3. Укажіть рядок речовин, які реагують з калій гідроксидом:
Zn, Na2 O, SO2 -
ответ: HNO3, P2O5, SO3 +
KOH + HNO₃ =KNO₃ + H₂O
6KOH + P₂O₅ = 2K₃PO₄ + 3H₂O
2KOH+ SO₃ = K₂SO₄ + H₂O
CaO, Ca(OH)3, SO2 -
CO2, HCl, KCl. -
4. За схемою перетворень визначте невідому речовину: СuO--->X>Cu(OH)2
Cu -
H2O -
ответ: CuSO4
CuO + H₂SO₄ =CuSO₄+H₂O
CuSO₄ + 2NaOH = Cu(OH)₂ + Na₂SO₄
H2SO4 -
5. Визначте, та вкажіть речовину Х у схемі перетворень: ZnCl2--->X--->ZnO
цинк ортофосфат -
цинк карбонат -
цинк сульфіт -
ответ: цинк гідроксід
ZnCl₂ + 2KOH = Zn(OH)₂ + 2KCl
Zn(OH)₂ = ZnO + H₂O
6. Укажіть продукти термічного розкладу алюмімій гідроксиду:
алюміній і вода -
ответ: алюміній оксид і вода
2Al(OH)₃ = Al₂O₃ + 3H₂O
алюміній оксид і водень -
алюміній і водень -