Work in pairs. Read what Katy told her friend and match phrases 1-7 with sentences a-g from Exercise 2. — Работайте парами. Прочтите, что Кэти рассказала подруге и сопоставьте
‘I arrived late for the history class and I was looking for my book when 1-d) Mr Hill asked me what I was doing. I explained and 2-f) he asked me not to make so much noise. Then 3-a) he asked me whether I had done my homework.
I said I had but then 4-e) he wanted to know when the French Revolution had begun! I couldn’t remember, and so 5-g) he told me to go to the board and then 6-b) he asked me if I would teach the class! I was really surprised, but 7-c) I asked him if I could teach what I wanted and he said I could. Then, he sat down in the front row and I turned to the class and began to speak.’
Я опоздала на урок истории, и я искал свою книгу, когда Мистер Хилл спросил меня, что я делаю. Я объяснила и он попросил меня не шуметь. Затем он спросил меня, выполнила ли я свою домашнюю работу.
Я сказала, что да, но потом он хотел знать, когда началась Французская революция! Я не могла вспомнить, и поэтому он сказал мне идти к доске, а затем он спросил меня, буду ли я преподавать классу! Я была очень удивлена, но я спросила его, могу ли я преподавать то, что я хочу, и он сказал, что могу. Затем он сел в первом ряду, и я повернулась к классу и начала говорить.
I said I had but then 4-e) he wanted to know when the French Revolution had begun! I couldn’t remember, and so 5-g) he told me to go to the board and then 6-b) he asked me if I would teach the class! I was really surprised, but 7-c) I asked him if I could teach what I wanted and he said I could. Then, he sat down in the front row and I turned to the class and began to speak.’
Я опоздала на урок истории, и я искал свою книгу, когда Мистер Хилл спросил меня, что я делаю. Я объяснила и он попросил меня не шуметь. Затем он спросил меня, выполнила ли я свою домашнюю работу.
Я сказала, что да, но потом он хотел знать, когда началась Французская революция! Я не могла вспомнить, и поэтому он сказал мне идти к доске, а затем он спросил меня, буду ли я преподавать классу! Я была очень удивлена, но я спросила его, могу ли я преподавать то, что я хочу, и он сказал, что могу. Затем он сел в первом ряду, и я повернулась к классу и начала говорить.