Work in pairs. Read the rubric and discuss: who you could describe; what tense you would use; how many paragraphs you would write and what you would include in each.
You could describe a family member, a neighbour, someone in your local area, a famous person (alive or dead).
(Вы могли бы описать члена семьи, соседа, кого-то рядом в районе, известного человека (живого или мертвого)
For someone who is alive, you would use present tenses. For someone who is dead or someone you no longer see, you would use past tenses.
(Для того, кто жив вы бы использовали настоящие времена. Для тех, кто мертв или того, кого вы больше не видите, вы бы использовали прошедшие времена)
(Вы могли бы описать члена семьи, соседа, кого-то рядом в районе, известного человека (живого или мертвого)
For someone who is alive, you would use present tenses. For someone who is dead or someone you no longer see, you would use past tenses.
(Для того, кто жив вы бы использовали настоящие времена. Для тех, кто мертв или того, кого вы больше не видите, вы бы использовали прошедшие времена)