Read the information and follow the instructions. — Прочтите информацию и следуйте инструкциям. An English person recently came to your school to give a talk (what was the talk about?).
An English person recently came to your school to give a talk (what was the talk about?). He/She left a personal possession (what is it?) at the school (where exactly?). You want to return the possession (how will you return it?), but you have had difficulty contacting the person (how have you tried to contact him/ her?). You have a possible address for the person, but you’re not sure if it’s correct (why?).
Англичанин недавно пришел в вашу школу, чтобы поговорить (о чем разговор?). Он / она оставил личную вещь (что это?) в школе (где именно?). Вы хотите вернуть вещь (как вы ее вернете?), но вам трудно связаться с человеком (как вы пытались связаться с ним?). У вас есть возможный адрес человека, но вы не уверены, правильный ли он (почему?).
Write a letter to the person. — Напишите письмо человеку.
• Thank them for coming to give the talk. — Поблагодарите их за то, что они пришли поговорить.
• Explain the situation. — Объясните ситуацию.
• Ask them to contact you. — Попросите их связаться с вами.
Англичанин недавно пришел в вашу школу, чтобы поговорить (о чем разговор?). Он / она оставил личную вещь (что это?) в школе (где именно?). Вы хотите вернуть вещь (как вы ее вернете?), но вам трудно связаться с человеком (как вы пытались связаться с ним?). У вас есть возможный адрес человека, но вы не уверены, правильный ли он (почему?).
Write a letter to the person. — Напишите письмо человеку.
• Thank them for coming to give the talk. — Поблагодарите их за то, что они пришли поговорить.
• Explain the situation. — Объясните ситуацию.
• Ask them to contact you. — Попросите их связаться с вами.