In pairs carry out a survey about an important aspect of your school life (sports, clubs, school meals). Make a graph to show the results. Present it to the class
We carried out a survey about sport. We asked classmates about their favourite sport. Here is the result that we have got:
a football — 35%
a basketball — 20%
a volleyball — 15%
a tennis — 10%
have no favourite sport — 20%
This pie chart shows what my classmates’ favourite sports are 35% of my classmates love football, 20% love basketball, 15% like volleyball and 10% prefer tennis. 20% of my classmates have no favourite sport. Therefore, the most popular sport among my classmates is football. — Эта круговая диаграмма показывает, какие виды спорта у моих одноклассников самые любимые: 35% моих одноклассников любят футбол, 20% любят баскетбол, 15% нравится волейбол, 10% предпочитают теннис. 20% моих одноклассников не имеют любимого вида спорта. Таким образом, самым популярным видом спорта среди моих одноклассников является футбол.
a football — 35%
a basketball — 20%
a volleyball — 15%
a tennis — 10%
have no favourite sport — 20%
This pie chart shows what my classmates’ favourite sports are 35% of my classmates love football, 20% love basketball, 15% like volleyball and 10% prefer tennis. 20% of my classmates have no favourite sport. Therefore, the most popular sport among my classmates is football. — Эта круговая диаграмма показывает, какие виды спорта у моих одноклассников самые любимые: 35% моих одноклассников любят футбол, 20% любят баскетбол, 15% нравится волейбол, 10% предпочитают теннис. 20% моих одноклассников не имеют любимого вида спорта. Таким образом, самым популярным видом спорта среди моих одноклассников является футбол.