Послушайте и проверьте.
1. Shop assistant: ‘Is anyone serving you?’ — Are you being served? — Продавец-консультант: Кто-нибудь обслуживает вас? – Вас обслуживают?
2. Airport announcement: ‘We are sorry to announce that bad weather has delayed Flight AJ439 to Athens.’ — We are sorry to announce that Flight AJ439 to Athens has been delayed by bad weather. – Объявление в аэропорту: «Мы с сожалением сообщаем, что плохая погода задержала рейс AJ439 в Афины». — Мы с сожалением сообщаем, что рейс AJ439 в Афины задерживается из-за плохой погоды.
3. Hotel manager: ‘I’m sorry. We don’t allow pets here.’ – I’m sorry. Pets aren’t allowed here. — Менеджер отеля: Я сожалею. Здесь нельзя с домашними животными. – Я сожалею. Домашние животные здесь не разрешены.
4. Tour guide: ‘A fire destroyed the church when they were restoring it.’ – The church was destroyed by a fire when it was being restored. — Экскурсовод: Пожар разрушил церковь, когда ее восстанавливали. — Церковь была разрушена огнем, когда ее восстанавливали.
5. Travel agent: ‘We highly recommend the trip to Paris.’ – The trip to Paris is highly recommend. — Турагентство: Мы рекомендуем поездку в Париж. — Поездка в Париж очень рекомендуется.
Customer: ‘Will you arrange transport from the airport to the hotel?’ – Will the transport from the airport to the hotel be arranged? — Клиент: Будете ли вы организовать транспорт от аэропорта до отеля? — Будет ли организован транспорт от аэропорта до отеля?
1. Shop assistant: ‘Is anyone serving you?’ — Are you being served? — Продавец-консультант: Кто-нибудь обслуживает вас? – Вас обслуживают?
2. Airport announcement: ‘We are sorry to announce that bad weather has delayed Flight AJ439 to Athens.’ — We are sorry to announce that Flight AJ439 to Athens has been delayed by bad weather. – Объявление в аэропорту: «Мы с сожалением сообщаем, что плохая погода задержала рейс AJ439 в Афины». — Мы с сожалением сообщаем, что рейс AJ439 в Афины задерживается из-за плохой погоды.
3. Hotel manager: ‘I’m sorry. We don’t allow pets here.’ – I’m sorry. Pets aren’t allowed here. — Менеджер отеля: Я сожалею. Здесь нельзя с домашними животными. – Я сожалею. Домашние животные здесь не разрешены.
4. Tour guide: ‘A fire destroyed the church when they were restoring it.’ – The church was destroyed by a fire when it was being restored. — Экскурсовод: Пожар разрушил церковь, когда ее восстанавливали. — Церковь была разрушена огнем, когда ее восстанавливали.
5. Travel agent: ‘We highly recommend the trip to Paris.’ – The trip to Paris is highly recommend. — Турагентство: Мы рекомендуем поездку в Париж. — Поездка в Париж очень рекомендуется.
Customer: ‘Will you arrange transport from the airport to the hotel?’ – Will the transport from the airport to the hotel be arranged? — Клиент: Будете ли вы организовать транспорт от аэропорта до отеля? — Будет ли организован транспорт от аэропорта до отеля?