1.IX-XI asrlarda Movarounnahrda jahon ilmiga hissa qoshgan matematik olim kim? A) Al-Xorazmiy B) Abu Rayhon Beruniy C) Ibn Sino D) Farobiy
2.Mavhum ot yasovchi qoshimchalarni belgilang
A.) loq, -zor,- goh B)-lik, -chilik, -garchilik
C) don,-gich,-gi D) kor, -bon,-chi
3.Endi qanday kitob oqimoqchisiz? ushbu gapdagi soroq gap qanday ifodalangan?
A) Soroq olmoshi bilan B) soroq yuklamalari bilan
C) soroq ohangi D) bolishsizlik feli bilan
4.Qaysi qatorda sifatdosh yasovchi qoshimcha berilgan?
A) -ni,-g a B) -ning. C) dagi D)-gan.
5.Gapning ifoda maqsadiga kora qaysi turi ,odatda,javob talab qiladi?
A)darak gap B)his-hayajon gap C) soroq gap D) buyruq gap
6.Berilgan gapning turini aniqlang. Unutmayman seni also jon Ozbekiston,Ozbekiston!
A)darak gap B)soroq gap C)buyruq gap D) his-hayajon gap
7.Gapning ozaro teng boglovchilar,sanash ohangi yordami bilan boglangan bolaklarideyiladi.
A) boglovchilar B) uyushiq bolaklar C) yuklamalar D)darak gap
8.Qaysi qatorda felning ozlik nisbatini yasovchi qoshimchalar berilgan?
A) -iz. B) -(i)sh C) -ur. D) -(i) n.
9.Litsey hovlisi toshlardan,chiqindilardan tozalandi. Ushbu gapda qaysi ikkinchi darajali bolak uyushib kelgan?
A) toldiruvchi B) aniqlovchi C) ega D) hol
10.Vaqt sherining muallifi kim
A) A)Oripov B) E.Vohidov C) Zulfiya D)GGulom
11.Ravishdoshlar qaysi qoshimchalar yordamida yasaladi?
A)-gan,-kan,-qan D)-sh, -ish, -moq C)-li, -siz, be- D)-gach, -guncha, -gani
12.Berilgan parcha qaysi matndan olingan?
Odam och nahor bir necha kun yashashi mumkin,lekin suvsiz yashay olmasligini hamma biladi.
A)Pushaymonlik B)Suv bebaho xazina
C)Xiyonat D)Vatan tuygusi
13.Qaysi qatorda harakat nomi berilgan?
A)Oqish- ulgayish. B)Mening Vatanim- Ozbekiston
C)Shanbalikdan oquvchilar qaytdilar D)Oquvchi maktabga shoshildi
14.Mehnat haqidagi maqolni toping.
A) Ilmli ming yashar, ilmsiz bir yashar
B) Kitob aql chirogi
C) Ishlagan yerni yashnatar, ishlamagan qaqshatar
D) Oqigan ogil otadan ulug
15.Quyidagi gapda nuqtalar ornini toldiring. Mehnatqiyin bolsa, samarasi ham.shirin boladi.
A) qancha,shuncha B)qanchadir,shunchadir C)juda, goyat D)nihoyatda,eng
16. Katta, ojar, ozgina berilgan sozlarning ma`nodoshlari qaysi qatorda berilgan?
A) Тinmay,o’roq,totmoq B) Kichik, hashar, bel
C) Yirik, qaysar, jindakkina D) Fursat,muloyim, ijozat
17.Kamtarga kamol, …. Nuqtalar o’rnini to’ldiring.
A)Yaxshiga zavol B)Manmanga zavol C)Yaxshiga yondosh D) Insonga baxt keltirar
18. Shart mayli qo'shimchasini toping.
A) sa B) ni C) lar D) im
19.Harakat nomi qanday qoshimchalar yordamida hosil boladi?
A) ish,-sh, -uv B)-im,-ing,-imiz C)-ga,-da,-dan D)- ning,-ni,-da
20.Qaysi qatorda juft otlar berilgan?
A) Katta, kattaroq, kattakon
B) Oybolta,Qorasuv, mehnatsevar
С) Yakkatut, Yangiyo’l, Olmazor
D) Aka-uka, oziq-ovqat, xotin-qiz
Талай ақын, шешен бабаларымды бұлбұлша сайратқан, жарға соққан толқындай екпінді, наркескендей өткір тілімнің осынау уақытқа дейін тұншығып, қадір-қасиетінен айырылуға шақ қалғанда, қазақтардың көзі ашылып, қазақ тілін «мемлекеттік тіл» деп жариялады. Алайда, мәселе мұнымен біткен жоқ еді. Бойында не рухы жоқ, не қорқақ, не қара бас қамын ойлайтын «маған бәрібір» дейтіндер көбейді. Міне, сондықтан да өткеннің кейбір іргелі тағылымдарына ден қоюға тура келеді. Қазақ тілін алғаш қолданыста бәзбіреулер араб пен парсыны, одан кейін ноғайды былдырлатып, орысты араластырып тілді құртуға шақ қалғанда, аға-буын бұрқ етіп қайнаған, сарқ етіп суалған тілімізді тірілді
ответ:1. Уровень организации систем, относимых к макромиру, исследован лучше всего. Это естественно – ведь макромир, к которому относят мир объектов, видимых невооруженным глазом – это наша привычная среда обитания. С точки зрения классического естествознания, он полностью описывается законами классической механики, термодинамики и некоторых других, не менее «классических» дисциплин. Однако имеются два существенных отличия, на которые нельзя закрывать глаза при обзоре разных уровней организации. В макромире присутствуют живые системы, которые являются совершенно уникальными объектами, и сам вид макромира во многом определяется деятельностью человека и общества. О живых системах речь пойдет ниже, сейчас же необходимо рассмотреть особенности взаимодействия человека и окружающей среды.
2.Сходство в том, что микромир и макромир находятся рядом с нами. они окружают нас. но микро мир мы не можем увидеть глазами, только с приборов ( микроском) , а вот макро мир мы можем увидеть невооружённым глазом
3. Макромир - это тот мир, который окружает нас каждый день. Его размеры приблизительно сопоставимы с тем, что может увидеть человек невооружённым глазом.
Микромир - это молекула, атом, электрон. Проще говоря то, что невозможно увидеть без увеличительного прибора.
Объяснение: