Рукі (ды/дзі) рыжора
Калі пачало знікаць святло, гледачы
за(т/ціхлі, аў прахо(д/дз де аркестра-
вай ямы з'явіўся чалавек. Ён стаў за
пульт, узняў рукі.
Узмах (ды/дзі рыжорскай палач-
кі — і пяшчотная мелодыя палілася ў
гля(/03 )ельную залу. Музыка была
розная: усхваляваная, с(т/ц фішаная,
прасякнутая радас( m/цю.
Рукі (дыдзі рыжора прасілі, малілі,
чакалі, спа(0/03 )яваліся. Яны ўзляталі
ўверх, патрабуючы ад музыкантаў яшчэ большай вышыні.
А потым, калі гукі запоўнілі залу, а(д/дзіным узмахам
супакойвалі іх магутную с( ты/ці хію. І тады было чуваць,
и у напружанай (m/цішыні самотна спявала скрыпка.
(Ды дзі рыжор — бог аркестра, яго вочы, душа і сэрца.
Ен здатны ператварыць гукі ў музыку, бу(д/дзённасць —
у паэзію (Паводле Т. Мушынскай).
Вирішыце з тэксту дзеясловы, якія характарызуюць рукі ды
ракора. Выкарыстоўваючы гэтыя словы як апорныя, падрых
туйце и уснае выказванне на тэму «Дырыжор -- душа і сэрца
лексический разбор является одним из самых тяжёлых факультативных видов разбора для школьной практики. лексический разбор слова должен проводиться при лингвистических слов, словаря, словаря синонимов, антонимов, омонимов; фразеологического словаря языка и не только .
схема лексического разбора слова:
определите лексическое значение слова в контексте.
если слово многозначно, укажите другие его значения (при необходимости можно пользоваться толковым словарём языка).
установите тип лексического значения в данном контексте: а) прямое; б) переносное.
если значение переносное, охарактеризуйте вид переносного значения.
постройте синонимический ряд для слова в данном значении.
подберите антонимическую пару к данному слову.
определите, является данное слово исконно или заимствовано из другого языка.
установите принадлежность анализируемого слова к общеупотребительной лексике или лексике, ограниченной в употреблении.
определите, является ли слово устаревшим.
укажите, входит ли данное слово в состав фразеологизмов.
синтаксис