Writing. Task 2. Write a postcard to a friend. Include Greeting and closing sentence. Use Present Continuous tense. The following questions will help you to organize your writing:
• What are you doing at the moment?
• Where are you staying?
• What’s the weather like?
• What are you going to do this evening/ tomorrow?
Example: My friends and I are leaving for Canada soon.
Dear …………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………….
How do I see our planet in 10 years?
I hope the Sun will become the primary source of energy on our planet, although I’m sure nuclear power plants will continue to be used and maybe more nuclear reactors will be built. Every fifth car will be electric. I’d like to think that doctors will learn to cure and prevent more diseases. And it will be great if new technologies will help to produce enough food for all the people in the world. I also believe that many people will live in smart homes.
I'm very optimistic about our future.
Перевод
Я надеюсь, что солнце станет основным источником энергии на нашей планете, хотя я уверен(а), что атомные электростанции будут и дальше использоваться и, возможно, будет построено еще больше ядерных реакторов. Каждый пятый автомобиль будет электрическим. Хотелось бы думать, что врачи научатся лечить и предотвращать больше болезней. И будет здорово, если новые технологии производить достаточно еды для всех людей в мире. Я также считаю, что многие люди будут жить в умных домах.
Я очень оптимистично отношусь к нашему будущему.
жить? Как долго это берет вас, чтобы добраться до школы? Вы ходите там?
Вы сесть на автобус?
2) Есть ли у вас игровая площадка вне школы? У вас есть занятия
там? Какие игры вы там играете?
3) Что вы обычно надеть, когда вы идете в школу? Как вы
взять с собой?
4) какая ваша школа? Какие классы нравятся? Вы
школьные клубы? Какие они? Какие они?
5) нравится ли вам ваша школа? Ты хочешь что-то изменить в нем