В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия

Вправа 1. Поставте дієслова в дужках у стверджувальну, заперечну та
питальну форми.
I (to do) morning exercises.
2. He (to work) at a factory.
3. She (to sleep) after dinner.
4. We (to work) part-time.
5. They (to drink) tea every day.
6. Mike (to be) a student.
7. Helen (to have) a car.
8. You (to be) a good friend.
9. You (to be) good friends.
10. It (to be) difficult to remember everything.
Вправа 2. Розкрийте дужки, використовуючи дієслова в Past Simple .
1.Alice (to have) a sister.
2. Her sister’s name (to be) Ann.
3. Ann (to be) a student.
4. She (to get) up at seven o'clock.
5. She (to go) to the institute in the morning.
6. Jane (to be) fond of sports.
7. She (to do) her morning exercises every day.
8. For breakfast she (to have) two eggs, a sandwich and a cup of tea.
9. After breakfast she (to go) to the institute.
10. Sometimes she (to take) a bus.
11. It (to take) her an hour and a half to do her homework.
12. She (to speak) English well.
13. Her friends usually (to call) her at about 8 o’clock.
14. Ann (to take) a shower before going to bed.
15. She (to go) to bed at 11 p. m.
Вправа 3. Розкрийте дужки, використовуючи Past Simple .
1. My working day (to begin) at six o'clock.
2. I (to get) up, (to switch) on the TV and (to brush) my teeth.
3. It (to take) me about twenty minutes.
4. I (to have) breakfast at seven o’clock.
5. I (to leave) home at half past seven.
6. I (to take) a bus to the institute.
7. It usually (to take) me about fifteen minutes to get there.
8. Classes (to begin) at eight.
9. We usually (to have) four classes a day.
10. I (to have) lunch at about 2 o’clock.

Показать ответ
Ответ:
почмат
почмат
15.04.2023 16:05

4. Прочтите и переведите текст. Компьютер - это электронная машина, которая может принимать данные в определенной форме, обрабатывать данные и выдавать результат обработки в указанном формате в качестве информации. Сначала пользователь загружает данные в память компьютера. Затем, когда пользователь запускает программу, компьютер выполняет набор инструкций и обрабатывает данные. Наконец, мы можем увидеть результат (вывод) на экране или в распечатанном виде. Компьютерная система состоит из двух частей: аппаратного и программного обеспечения. Аппаратное обеспечение - это любая электронная или механическая часть, которую вы можете увидеть или потрогать. Программное обеспечение - это набор инструкций, называемых программой, которые говорят компьютеру, что делать. Есть три основных аппаратных раздела: центральный процессор (ЦП), основная память и периферийные устройства самый важный компонент - это центральный процессор. Его функция - выполнять программные инструкции и координировать деятельность всех других модулей. В каком-то смысле это «мозг» компьютера. Основная память (набор микросхем ОЗУ) содержит инструкции и данные, обрабатываемые ЦП. Периферийные устройства - это физические устройства, подключенные к компьютеру. Они включают устройства хранения и ввод / output devises. Устройства хранения (жесткие диски, DVD-приводы или флэш-драйверы) обеспечивают постоянное хранение как данных, так и программ. Дисковые драйверы используются для чтения и записи данных на диски. Устройства ввода позволяют данным поступать в память компьютера. наиболее распространенными устройствами ввода являются мышь и клавиатура. Устройства вывода позволяют нам извлекать готовый продукт из системы. Например, компьютер показывает результат на мониторе или печатает результат на бумаге с принтера. На задней панели На панели компьютера есть несколько портов, в которые мы можем подключить широкий спектр периферийных устройств - цифровую камеру, сканер и т. д. Они обеспечивают связь между компьютером и устройствами. Современные настольные ПК имеют порты USB и устройства чтения карт памяти. на передней панели.

0,0(0 оценок)
Ответ:
serjksu
serjksu
03.12.2021 09:01

Объяснение:

Vesalius was a Flemish-born anatomist whose dissections of the human body helped to correct misconceptions dating from ancient times.

Andreas Vesalius was born on 31 December 1514 in Brussels, Belgium, then part of the Holy Roman Empire. He came from a family of physicians and both his father and grandfather had served the holy Roman emperor. Vesalius studied medicine in Paris but was forced to leave before completing his degree when the Holy Roman Empire declared war on France. He then studied at the University of Louvain, and then moved to Padua to study for his doctorate. Upon completion in 1537 he was immediately offered the chair of surgery and anatomy.

Surgery and anatomy were then considered of little importance in comparison to the other branches of medicine. However, Vesalius believed that surgery had to be grounded in anatomy. Unusually, he always performed dissections himself and produced anatomical charts of the blood and nervous systems as a reference aid for his students, which were widely copied.

In the same year Vesalius wrote a pamphlet on blood letting, a popular treatment for a variety of illnesses. There was debate about where in the body the blood should be taken from. Vesalius' pamphlet was supported by his knowledge of the blood system and he showed clearly how anatomical dissection could be used to test speculation, and underlined the importance of understanding the structure of the body in medicine.

In 1539, his supply of dissection material increased when a Paduan judge became interested in Vesalius' work, and made bodies of executed criminals available to him. Vesalius was now able make repeated and comparative dissections of humans. This was in marked contrast to Galen, the standard authority on anatomy who, for religious reasons, had been restricted to animals, mainly apes. Vesalius realised that Galen's and his own observations differed, and that humans do not share the same anatomy as apes.

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота