The connection between colour and emotion is A a recent discovery. B a simple subject. c common knowledge. D widely utilised by doctors. 2 The primary objective of Stylios and Chen's study was to assess participants' A reactions. B mental health. C powers of observation. D levels of excitement. 3 A disorganised pattern made people feel A at ease. B satisfied. C enthusiastic. D agitated. 4 What does the writer say about the fabric of Stylios and Chen's clothing? A It can generate an electric current. B It is durable. C It is commonly used in the textile industry. D It shouldn't be folded. 5 The writer thinks the idea of clothing influencing emotion is A worthy of further research. B unsupported by evidence. C hard to believe. D the answer to mental health problems
2.Поставьте глаголы в скобках в правильную напряженной.
л.если он ( диск ) более внимательно, он бы не разбил машину.
2.Кошка ( не/ убежать ), если она не оставила дверь открытой.
3.если я( есть ) достаточно денег, я бы купил компьютер.
4.Если бы я имел этот инструмент, я ( подарить ) его вам.
С. они не были отправлены в тюрьму, если они (не/ Роб ) банк.
6.1 мог бы дать вам его адрес МСЧ ( знаю ) вы.
7.Если бы я знала про их планы, я (расскажу) вам.
8. если бы я был тобой, я ( идти ) туда,
9.Если он знал об этом, он (пригласить ) вы.
10. Я ( не/ пойти ) в кино не видела ли я этот фильм.
a boy/boys-мальчик
a trey-тройка ( не знаю как м.ч. сделать)
a key/keys-ключ
a lady/ladies-леди
a berry/berries-ягода
a cherry/cherries-вишня
an address/address-адрес
a country/countries-страна
a fly-это гл. (летать) , его не возможно в м.ч.
a bench/benches-скамейка
a tax/taxes-налоги
a boss/bosses-босс
a desk/deskes-письменный стол
a laptop/laptopes-ноутбук
a car/cars-машина
a dress/dresses-платье
a torch/torches-факел
a tomato/tomatoes-помидор
a brush/brushes-щетка
a piano-фортепиано(не как во м.ч.)
a bird/birds-птица
a fox/foxes-лиса
a watch-гл не как в м.ч. (смотреть)
a bus/buses-автобус
НАДЕЮСЬ