Summative Assessment for the unit Earth and our place in it WRITINING
1. If you my bike, I you with the maths homework.( repair, help)
2. If Peteron the sofa, his sisternext to him.( sit, sit)
3. Кто собирается гулять? (translate into English) 4. Children...going to help her yesterday.
5. I (go) to school every day.
6. Look! Dan
7. Hundreds of people.
(play) the guitar!
e by the new factory this year.( employ)
TOTAL:7
SPEAKING
1. Our environment
2. Oceans and rivers
3. Mountains and deserts
4. Habitants
Peer assessment criteria
Comments
Topical vocabulary
Grammar accuracy
Fluency (does not make long pauses)
Pronunciation
Volume.
TOTAL:S
2. Она умела танцевать, когда ей было 5 лет умение что-либо делать)
3. Ты можешь взять мою книгу. (may - разрешение)
4. Ты должен сказать мне правду. (must - обязанность)
5. Я должен сделать покупки сегодня. Вечеринка будет завтра. (have to - что-то типо обязанности и нужды)
6. Ты можешь не отвечать на мой вопрос, если не хочешь. (have to - обязанность/нужда)
7. Люди должны больше заниматься спортом. (should - совет)
8. Ты не должен ехать на красный свет. (must - обязанность)
Linda got an invitation card while she was playing volleyball at the sport centre. Линда получила приглашение, когда играла в волейбол в спортивном центре.
Marie got an invitation card while she was writing a letter at home. Mэри получила приглашение, когда писала письмо дома.
Pam got an invitation card while she was reading a book.
Пэм получила приглашение, когда читала книгу.
Stuart got an invitation card while he was feeding his cat.
Стюарт получил приглашение, когда кормил своего кота.
Tom got an invitation card while he was playing with his dog.
Том получил приглашение, когда играл со своей собакой.
Luc got an invitation card while he was listening to a CD.
Люк получил приглашение, когда он слушал CD.
Marc got an invitation card while he was taking photos with his a camera. Марк получил пригласительную открытку, когда он делал снимки своим фотоаппаратом.