В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия

Summative assessment for the 1st term Variant 2
READING
Hello, I am Adam. I am 15 years old. I don’t use many means of communications, just some of them. I have never talked on a landline because we didn’t have any. Only my grandmother has. She used to talk on a landline when I was five. My mother didn’t use to chat on Skype. She started using it because my elder sister moved to another country. I often chat on social media, but recently, I have read an article about how social networking influenced our lives.
With the growth of popularity of social networking, less and less people invite friends to their homes to talk face to face and build a closer relationship with each other. Spending more time chatting on social media inevitably reduces our time spent with families and friends. Even when family members are together, we usually read our phones instead of talking to each other. Social media created three fantasies for us: We will receive attention in any situation; We will always be heard; We will never be alone.
It is important to have more meaningful interactions with friends instead of just liking each other’s posts on social media. We need to go offline and meet friends. The more people interact with each other face to face, the less those people feel lonely. When I begin to feel lonely, I call my closest friends, and we go for a walk. I think It is the best way to communicate.

Task 1. Read the text and mark the sentences TRUE/FALSE. Correct FALSE sentences​
1) Adam’s grandmother talks on a landline nowadays.​​​​​​​ [1]
2) When family members are together, they talk to each other​​​​​​ [1]
3) People feel lonely when they chat on social media​​​​​​​ [1]
Total [3]
Task 2. Answer the questions. Give full answer. ​
1) What article has Adam read recently about?​​​​​​​​ [1]
2) How many fantasies did social media create for us?​​​​​​​ [1]
3) What is the best way to communicate for Adam?​​​​​​​​ [1]
Total [3]
USE OF ENGLISH
Task 3. Choose the right variant from two options.
1) He was terrifying / terrified when he saw the film.​​​​​​​ [0.5]
2) My textbook is very bored / boring but I have to read it.​​​​​ ​​ [0.5]
3) The film was amazing / amazed​​​​​​​​​​ [0.5]
4) My dad can / could run very quickly when he was young​​​​​​ [0.5]
5) Tony is clever. He can / will be able to use a computer perfectly. ​​​​ [0.5]
6) Next lesson I could / will be able to translate it.​​​​​​​​ [0.5]
​​​​​​​​​​​​​​​ Total [3]
WRITING
Task 4. Describe the following means of communication, using adverbs of frequency and adjectives (comparative and superlative forms)

Adverbs of frequency​​​​Adjectives
Usually​​​​​good - bad
Often​​​​​​fast - slow
Sometimes​​​​​cheap – expensive
Rarely​​​​​​convenient – inconvenient
Hardly ever ​​​​​easy – difficult
Never
​​​​​​​​​​​​​​​​Total [2]

Task 5. Write about yourself, friends and your family members. What you, your friend, your mother, father, sister or brother used to/ didn’t use to do. Use words and phrases from the Unit 1 and Unit 2

Assessment criteria
1)​Write 5 sentences using used to construction ​​​​​​​ ​ [1]
2)​Use new lexis from Unit 1 and Unit 2 (at least 3phrases) ​​​​​​​ [1]
3) Spelling the words correctly​​​​​​​​​​ [1]
4) Use used to construction correctly​​​​​​​​​​ [1]
​​​​​​​​​​​​ Total [4]

Показать ответ
Ответ:
bos002
bos002
02.04.2023 19:40

Fox (Лиса )

Cunning beautiful fox is a favorite character of many Russian folk tales. You probably can’t find a single animal that wasn’t tricked by this scamp. It managed to eat even elusive Kolobok that was chased by all the forest creatures. Bus is a fox really so cunning?

(Хитрая красавица-лиса — любимая героиня многих русских народных сказок. Наверно, не найдется ни одного зверя, которого бы не сумела провести эта плутовка. Ей удалось съесть даже неуловимого колобка, за которым не могли угнаться остальные лесные жители. Но так ли хитра лисица на самом деле? )

It is really one of a kind animal when it comes to dexterity. It has well developed brain and can easily track down its victim, even if it is a field mouse hiding under thick snow, a fox can hear the noise a mouse makes. When a fox understands where exactly a mouse is, it jumps right there and gets back with the prey in its mouth.

(В ловкости ей действительно нет равных. Имея развитый интеллект, лиса с легкостью выследить свою добычу — полевую мышь даже под толстым слоем снега, ориентируясь на звуки, издаваемые грызуном. Поняв, где находится зверек, она делает мощный бросок в нужном направлении, а затем выныривает из норы уже с полевкой в зубах. )

It is hard to catch a fox even for predators that hunt it. Impressive hearing and keen sense of smell warn an animal that the danger might be near and its fast paws helps it to run away. When a fox runs away from its stalker it seems like it literally flies above the ground. If this scamp feels that a predator is stronger than him then it hides in one of the digs it finds on the way.

(Поймать лису хищникам, охотящимся на нее, также совсем не просто. Чуткий слух и острое обоняние вовремя предупреждают ее об опасности, а быстрые ноги уйти от погони. Когда лисица убегает от преследователя, кажется, что она буквально летит над землей. Если же эта плутовка чувствует превосходство противника, то тогда она прячется в одну из нор, попавшихся ей на пути. )

Frequently those digs are not abandoned. Badgers, white foxes and woodchucks may live in there. However, a fox doesn’t ask their permission to become a neighbor and just stays in there as an uninvited guest. That’s probably why a fox takes hosts off their homes and stays to live in there alone in most of the folk tales.

(Зачастую такие норы оказываются вовсе не заброшенными. В них могут обитать барсуки, песцы или сурки. Но лиса не спрашивает у законных хозяев, нужно ли им такое соседство, а попросту остается жить в приглянувшейся норе незваной гостьей. Вероятно, именно по этой причине во многих сказках лисица обманом выселяет героев из дому, становясь полноправной хозяйкой новых владений. )

Folk tales often make hares look like they are foxes’ main enemy but it is not always the case. Foxes hunt hares very rarely and they don’t ravage chicken coops in villages either.

(Народное творчество часто делает лис главными врагами зайцев, но на самом деле это не совсем правда. На зайцев эти животные охотятся крайне редко, так же, как и разоряют курятники в деревне.)

They actually benefit people a lot. They kill a lot of field mice and bad insects which help to preserve crops. That’s why farm owners are not in a hurry to get rid of them and set up traps if foxes decided to live near a farm, other way around, people are happy to have such guests.

(А вот пользы людям лисы приносят немало. Истребляя полевых мышей и насекомых-вредителей, они сохранить урожай зерна. Поэтому, если лисы поселяются вблизи фермы, хозяева не спешат избавляться от них и ставить капканы, а, напротив, с благосклонностью относятся к таким гостям.)

МОЖЕШЬ ОБРЕЗАТЬ ПО ЖЕЛАНИЮ

0,0(0 оценок)
Ответ:
visnevskay1
visnevskay1
23.01.2023 20:48

primary school – начальная школа

secondary school – средняя школа

a teacher – учитель

a school principal (a headmaster, a headmistress) – директор школы

an assistant principal – завуч

a pupil – ученик

a schoolboy (a schoolgirl) – школьник (школьница)

a classmate – одноклассник

school uniform – школьная форма

a classroom – классная комната

a library – библиотека

a principal’s office – кабинет директора

a laboratory – лаборатория

a computer room – кабинет информатики

a canteen – столовая

a gym (a gymnasium) – спортзал

a stadium – стадион

a playground – игровая площадка

a swimming pool – бассейн

a cloakroom – раздевалка, гардеробная

a school hall – актовый зал

a first-aid room (a nurse’s office) - медпункт

a toilet (a lavatory) – туалет

a lesson – урок

a break - перемена

lunch - обед

a timetable - расписание

a test – контрольная работа, тест

a dictation – диктант

a composition (an essay) – сочинение (эссе)

an exam – экзамен

a mark - оценка

homework - домашнее задание

a certificate of secondary education – аттестат о среднем образовании

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота