Спереводо the society of strangers. a society like ours is one of great interdependence. all of us are in the same boat, in many ways. imagine, at one extreme, a pioneer family in the nineteenth century a family, let us say, that lived miles away from its nearest neighbor, that built its own house, grew its own food, wove its own clothing. the parents taught the children themselves, provided theirown entertainment, acted astheir own doctors, dentists barbers, nurses did everything, took every role. this is an extreme case, and was rare even in the past. but it points up how different our way of life really is. america in the 1980s is a far cry from the world of these pioneers. it is a far cry, too, from the way of life of tribal society, where custom rules, where life is bound to a tiny village and a few miles of woods all about it. village life is life lived wholly in the so-called primary group, a face-to-face culture. each man, woman, and child is related by blood or marriage or clan to everybody who matters tothat person. similarly,on the island oftristan da cunha, the primary group was the only group. inoursociety, however, though we are as profoundly dependent on each other as the people in any tribal culture, most of the links in our chain of dependence are strangers, not kinfolk or friends we are, in short, a"nation of strangers, a country where the greatest number potential abuses occurs between people who are strangers to each other". we work for big companies. we buy ready-made food and clothing. strangers protect us, as police, or threaten us, as criminals
Общество, является одной из большой взаимозависимости. Все мы в одной лодке, во многих отношениях. Представьте себе, т один экстремальный, пионер семьи в девятнадцатом веке семья, скажем, что жил милях от своего ближайшего соседа, который построил свой собственный дом, увеличила свою собственную еду, сплели свою собственную одежду. Родители учили сами дети, при условии theirown развлечений, действовали astheir собственные врачи, стоматологи, медсестры цирюльники делали все, взял каждую роль. Это крайний случай, и был редкостью даже в Но он указывает вверх, как различные наш образ жизни на самом деле. Америка в 1980-е годы это далеко от мира этих пионеров. Это далеко, слишком, от образа жизни родового общества, где пользовательских правил, где жизнь привязан к маленькой деревне и в нескольких милях от леса все об этом. Жизнь в деревне жизнь жил целиком в так называемой первичной группы, культуры лицом к лицу. Каждый мужчина, женщина и ребенок связан по крови или браку или клана всем, кто имеет значение tothat человека. Кроме того, на острове ofTristan-да-Кунья, основная группа была единственной группой. Inoursociety, однако, хотя мы так глубоко зависимы друг от друга, как люди в любой племенной культуры, большинство из звеньев в нашей цепи зависимости чужие, не родня или друзья Мы, короче говоря, "нация чужих, страна, где наибольшее число потенциальных злоупотреблений происходит между людьми, которые незнакомы друг с другом ". Мы работаем для крупных компаний. Мы покупаем готовую еду и одежду. Чужие защитить нас, как полиция, или угрожать нам, как к преступникам