С ТЕСТОМ 1. Поставьте глаголы to be, to have в нужную форму 1) You (be) polite with people. 2) I (be) at the station. 3) She (have) seven cousins.4) We (have) five English books. 5) It (be) ourdog. 2. Дайте прилагательным сравнительную и превосходную степени strong, funny, nice, mad, wonderful 3. Поставьте существительные в притяжательный падеж комната мамы – mother, room; игрушки детей – children, toys; очки докторов – doctors, glasses 4. Дайте существительным множественное число glass, city, sandwich, banana, tooth, table, knife, woman, wish, sheep, play, domino, wall 5. Напишите время по-английски 10:15; 19:25; 14:45; 06:50; 01:30 6. Выберите правильный вариант ответа 1) There… twolampsontheceiling. a) is b) are c) am 2) The picture is (на) the wall. a) on b) in c) by 3) … winter we seldom go for a walk. a) on b) in c) by 4) Can I have… sugar, please? a) a little b) a few c) many 5) Have you got …friends? a) much b) many c) a little 6) There are…chairs in the room. a) a little b) much c) a few 7) He doesn’t buy … books. a) no b) any c) some 8) There is… cake on the table. It’s tasty. a) any b) some c) no 9) We have… milk. We can’t cook the cake. a) no b) any c) some 7. ответьте кратко на вопросы утвердительно и отрицательно 1) Does she go to the South every year? 2) Do they live in Paris? 4) Do you go to the cinema every month? 5) Are they reading at the moment? 6) Is there a living-room and a study? 8. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple 1) It sometimes (snow) here in April. 2) Every morning mother (cook) breakfast for us. 3) Every day I (drink) tea at 5 o’clock. 4) She (not; like) milk. 5) They (not; speak) English well. 6) We (work) at the project every year. 7) __ Helen __(like) sport? 8) __you__ (swim) well?
цель работы: используя различные опыты, выяснить, какова роль дождевых червей в почвообразовательном процессе. в работе автор отвечает на вопросы: за какой промежуток времени дождевые черви могут образовывать слой перегноя, какова толщина плодородного слоя и могут ли черви создать плодородный слой в чистом песке?
порядок знакомства:введение1.основная часть.2.биология и среда обитания.3.строение и .3.1.пищеварительная система.3.2.кровеносная система.3.3.органы выделения.3.4.нервная система.3.5.органы чувств.3.6.половая система.3.7.развитие.4.практическое значение.5.экспирементальная часть.6.вывод.7.заключение.8..