Решите всё II. Make the sentences passive:
1) We are translating the article.
2) When they arrived home the worker were painting the walls.
3) They have published a new book recently.
4) Jack said that the engineers hadn’t finish the new project yet.
5) The pupils must learn this poem by heart.
6) I was ill and my mother sent for the doctor.
III. Complete the sentences, use Present Perfect Continuous, Past Perfect Continuous or Future Perfect Continuous:
1) By 6 o’clock tomorrow John (to play) on the computer for three hours, it’s bad for his eyes.
2) Mrs. Green (to wait) for two hours before the secretary came.
3) My friend (to listen) to music for two hours, he is fond of the “Beatles”.
IV. Translate into English, use Complex Object:
1) Мы все хотим, чтобы вы были счастливы.
2) Вы когда-нибудь видели, как танцует Уланова.
3) Родители разрешили мне гулять по вечерам.
4) Меня заставили сделать всю работу.
V. Complete the sentences, use a (an), the or zero article:
1) Polly went to … library.
2) We met on … wonderful spring evening.
3) … Indian elephant is … endangered animal.
4) Where are … potatoes I bought yesterday?
5) There was … knock at the door.
6) When I was ill I had to go to … hospital.
7) There are clouds in … sky.
8) Will you close … door, please.
9) … girl came into the room.
VI. Refer to the future:
1) There is no butter left, I (to buy) some.
2) I think it (to be) colder tomorrow.
3) The days (to become) longer in June.
4) I have invited a lot of friends, I (to have) a birthday party.
5) What you (to do) at this time tomorrow?
В данных предложениях надо поставить, что могут (CAN) и что не могут делать (CAN’T = сокращенное от CANNOT) звери, птицы и люди. В английском языке CAN имеет значение «МОЧЬ, УМЕТЬ»
1. Horses CAN run very well (= ставим CAN: лошади, действительно, обладают этой быстро бегать)
Перевод: Лошади умеют (могут) очень хорошо бегать
2. Turtles CAN swim (= ставим CAN, некоторые черепахи могут плавать)
Переводим: Черепахи умеют (могут) плавать.
3. Dogs СAN’T eat flowers (= ставим СAN’T, так как собаки не едят цветы)
Переводится, как: Собаки не могут есть цветы.
4. Birds СAN’T run very well (= ставим СAN’T)
Переводим: Птицы не умеют (не могут) быстро бегать ( = но здесь зависит от контекста, если это, например, страусы или куры, домашняя птица, можно поставить УМЕЮТ = CAN)
5. Little boys and girls СAN’T read very well.
(= ставим СAN’T, так как подразумеваем, что дети очень малы, с другой стороны, постановка САN / CAN’T в этом предложении опять зависит от контекста, так как все дети разные, а некоторые маленькие дети уже умеют и могут хорошо читать)
Перевод: Маленькие мальчики и девочки не умеют хорошо читать.
6. Bears СAN eat fish (= ставим могут -СAN, так как медведи действительно едят рыбу)
Перевод на русский: Медведи могут есть рыбу.
7. Frogs СAN sing. (= ставим СAN, так как подразумеваем, что они издают звуки, похожие на пение, здесь используется переносное значение)
Перевод: Лягушки умеют петь.