В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия

Read the dialogue and identify speakers' opinions. I. Thinks it is important to understand the process of memorasation.
2. Believes that ,in comparison with adults, students use memory in a different way.
3. Always forgets about a shopping list.
4. Suggests to use your dog's name to memorise things.
5. Cannot believe that associations really work.
6. Explains using word association.

Charles: Hello! Yes, of course. I'd like to start by talking about the process of memorisation. It's vital that we understand the process if we want to make adjustments to the way we function. We all use memory in the same way. It doesn't matter whether you're a student revising for your finals or an adult standing in the aisle of a supermarket, trying to recall a particular item from a grocery list.

Mary: Ha ha! That's me. I always forget to take my list.

Charles: You and thousands of other people too, Mary. We learn to use our memory when we are still at nursery school. Young children are naturally very good at working out how to remember things. The tips I'm going to share today are based on the things we used to do to help us remember when we were children. The process of memorisation occurs in two distinct forms. Do you know what they are?

Mary: Are they 'long-term memory' and 'short-term memory"?

Charles: That's right! But these aren't completely separate concepts, We use a combination of both types of memory when we want to formulate our thoughts and recall information, whether we're trying to remember something from a decade ago or just an hour earlier. Mary: So what tips have you got for improving the quality of our memory?

Charles: Right. Let's start with 'association'.

Mary: Association?

Charles: Yes. We can use word association to remember an idea or a concept. This means choosing a word or phrase you associate with what you are trying to remember. The word needs to be something familiar, that you come into contact with on a daily basis. So, for example, you can use the name of your pet dog to remember a scientific equation. Try it! Read the equation a few times and then say your dog's name again and again. Later, in your science exam, just recall the name and the whole equation should come back to you.

Mary: It sounds too good to be true! What else, Charles?

GRAMMAR. Write 4 types of questions.
1. He lives in London.
2. They went to America last month.
3. He has lost his rugby ball.

Показать ответ
Ответ:
vqhboqvqw
vqhboqvqw
08.07.2020 13:52

1. Лондон был основан более двух тысяч лет назад

2. Он расположен в Великобритании, на реке Темзе

3. население Лондона составляет 9 миллионов человек

4. Лондон состоит из трех частей: Лондонский Сити, Вест-Энд и Ист-Энд.

5. банки расположены в лондонском Сити

6. Это самая красивая и интересная часть Лондона

7. Вы можете увидеть лучшие отели, рестораны, магазины, прекрасные здания, парки и сады

8. символом Лондона является здание парламента с Биг-Беном

9. Королева живет в Букингемском дворце

10. памятник адмиралу Нельсону находится в центре Трафальгарской площади

11. многие великие англичане похоронены в Вестминстерском аббатстве

12. Лондонский Тауэр сыграл разную роль в своей истории

13. Это: Британский музей, галерея Тейт, Национальная галерея

14. лучший узнать Лондон-это посетить его

15. Тут просят твое мнение. Если тебе лень отвечать на этот вопрос, то вот моё: First of all I would like to see The Tower of London, becouse it's one of the most influential buildings in the English history

0,0(0 оценок)
Ответ:
polina030502
polina030502
12.05.2021 15:51

1. У тебя светлые или темные волосы?

I have got fair hair. — У меня светлые волосы.

I have got dark hair. — У меня темные волосы.

2. Какого цвета твои глаза?

I've got ... eyes. — У меня ... глаза.

blue — синие

brown — карие

green — зеленые

grey — серые

3. У тебя есть домашнее животное?

No, I haven't got a pet. — Нет, у меня нет домашнего животного.

Yes, I have got a ... . — Да, у меня есть ... .

cat — кот/кошка; kitten — котенок

dog — собака; puppy — щенок

parrot — попугай

rabbit — кролик

turtle — черепаха

hamster — хомяк

guinea pig — морская свинка

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота