Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous. 1. Mother says to her daughter, ‘‘Please, Mary, go and see what your brother (to do) and tell him not to do it!” 2. A man asks the boy who lives next door to him, “Why are you (to parry) an umbrella over your head? It (not to rain) now, and the sun (not to shine) hotly”. The boy answers: “You see, when it (to rain), Father takes the umbrella, and when the sun (to shine) hotly, mother uses it, so now is the only time I can use it”. 3. A little boy decides not to go to school for some time, so he phones to his teacher and says in the voice of a grown-up man, “1 am sorry to say that John Smith is very ill, he (to lie) in bed”. “Oh”, the teacher answers, “I am sorry to hear that. And who (to speak) to me?” The boy replies, "My father, sir”. 4. A schoolboy, who (to go) on a train, (to read) a book, and every minute he exclaims in surprise, “Well, can you believe it? How interesting!” Another passenger asks him, “What kind of exciting book you (to read)?” The boy replies “I just (to look through) a dictionary of correct spelling”.
1. Nora__reads_ a lot of books every week.
2. Alec __is writing__ a test right now.
3. Pam often __draws__ funny animals at school.
4. We always _come__ to school in time.
5. I ___am watching_ a very interesting film now.
6. We __are listening__ to the classical music now.
7. I _am not watering___ the flowers at the moment.
8. They _are not playing__ football now.
9. Anna __doesn't go__ to the zoo every day.
10. Are they standing in the corridor now?
11. __Is__ Ann_singing___ a new song right now?
Как географическое положении и природные условиях повлияли на занятия населении Ассирийской державы?
II. Заполните схему «Ассирийское войско», выбрав слова (словосочетания) из списка
Ассирийское войско
1) крепкие щиты из кожи, 2) использование таранов, 3) первое использование боевых колесниц, 4) кожаные мешки для переправы, 5) осадные лестницы, 6) наличие всадников, 7) использование арбалетов и пистолетов, 8) использование железного оружия
III. Исправь ошибки в тексте.
В VIII-VII веках до нашей эры ассирийские цари завоевали Египет, Вавилон, Библ, Тир, Сидон, часть Палестины. Вторгались ассирийцы и в государство Урарту на Западе. Эти завоевания сопровождались невиданной жестокостью. Ассирийцы устраивали массовые казни, но храмы не трогали. Из захваченных городов ассирийцы увозили к себе только пленников, чтобы сделать. Их рабами.
IV. Дайте развернутый ответ на вопрос: «Почему библиотека Ашшурбанапала хорошо сохранилась до наших дней»?
V.Выполните задание на контурной карте
1. Подпишите реки Нил, Тигр, Ефрат.
2. Обозначьте на карте Средиземное море, Красное море, Персидский залив
1. Заштрихуйте территорию Ассирийской державы к середине VII века до. н. э.
2. Обозначьте столицу Ассирийской державы.
3. Стрелками на карте покажите завоевательные походы ассирийцев.
4. Подпишите на карте страны и города, завоеванные Ассирией.