Put each of the following words and phrases in its correct place in the passage below. Musicians.bow. bows . string. conductor. instruments. score. keys . baton. audience. concert hall.
While the (a) was filling up and the (b) were taking their seats, the (c) were tuning their (d) The famous (e) entered. He gave the audience a low (f) , picked up his (g) , looked briefly at the (h) which lay open in front of him, and raised his hands. The pianist placed her fingers ready over the (i) of her piano. The (J) — section of the orchestra (violinists, cellists etc.) brought their (k) up, ready to play. The concert was about to begin.
Уривок нижче походить від "Фінансиста" Френк Каупервуд в тринадцять показав, як хлопчик, який вже повністю обізнаний про силу грошей. Пізніше він стає типовим капіталістом, зупиняється не ставши багатим і могутнім
Чтобы стать отличником по всем предметам, надо пытаться найти в каждом предмете что- то интересное, что привлекает тебя.
Потом, если ты что-то не понимаешь не стесняйся спросить учителя об этом.
Попробуй создать лучшее впечатление о себе( тяни руку,отвечай)
Участие в школьной жизни (в разных мероприятиях, концертах, выступлениях),также может повлиять на оценки.
Если хотя бы за неделю ты подтянешь свои оценки ( значительно) то учитель будет видеть , что ты стараешься улучшиться и тебе подтянуть оценки.
Ну и просто хорошо учи уроки:)