Project: Work in groups. Choose an important river that runs through a city in your country. Collect information, then write an article for the school magazine. Say where it begins/ends its journey, which places it flows through and why it is important. Illustrate your article with( Только не про Каму,про Волгу можнто или Москва-реку, на английском)
a dish - dishes
a fish- fish - не меняется , исключение a mouse - mice , a sheep- sheep , a match-matches, a step- steps , an apple- apples , a house-houses , a window - windows, a lake - lakes, a minute-minutes, an hour-hours, a ship-ships, a wife- wives, a bench- benches, a class- classes, a box-boxes, a shop- shops, a computer-computers, a chair- chairs . Предлагаю такое решение. Мн.число сущ.образуется с добавления окончаний s или es , но сущ. исключения , когда слово полностью меняется, или меняет буквы в корне слова , mouse-mice, child-children, man-men или остаётся такоежеслово,только неупотребляется артикль a - он только дляединственного числа . Подробно правило образование множ. числа сущ. У меня грамматики сейчас нет , просмотри там всё ли правильно . Предлагаю такое решение
1.Поставте слова в правильной последовательности и получите предложение: Like/you/films/watch/to/you
A)You do like films to watch B)Films you do like to watch C)Do you like to watch films? D)Do you like films to watch
2.Найдите страны,где английский является официальным языком: A)Russia,Brazil,Africa B)Neverland,Australia,Atlantis C)USA,Canada,England 3.Соберите в портфель школьные принадлежности:
A)sofa,dog,apples B)school bag,pencils,notebook C)Kitten,knife,teddy bear D)ball,scarf,cup
4.Кто из школьников поедет на каникулах в Лондон:
A)Mary is going to visit London next summer B)Nils visited London last Christmas C)Sindy visit Paris every year D)Lina has never been to London
5.Найдите предложение с ошибкой:
A)There is a big apple tree in the school yard B)There are НУЖНО THERE IS a nice little rabbit,sitting near your door C)There are 20 pupils in the class D)There ic coala in that tree