Present and pastunits 1-6, appendix 21. put the verb into the correct form, present simple (i do), present continuous (i am doing), past simple (i did) or past continuous (i was doing).1. we can go out now. it _isn't raining_ (not/rain) any more.2. ann _was waiting_ (wait) for me when i _arrived_ (arrive).3. i --- (get) hungry. let's go and have something to eat.4. what --- (you/do) in your spare time? have you got any hobbles? 5. what speed --- (the car/do) at the time of the accident? 6. mary usually --- (phone) me on fridays but she (not/phone) last friday.7. a: when i last saw you, you --- (think) of moving to a new flat.b: that's right, but in the end i --- (decide) to stay where i was.8. what's that noise? what --- (happen)? 9. it's usually dry here at this time of the year. it --- (not/rain) much.10. yesterday evening the phone --- (ring) three times while we --- (have) dinner.11. linda was busy when we --- (go) to see her yesterday. she (study) for an exam. we --- (not/want) to disturb her, so we --- (not/stay) very long.12. when i first --- (tell) tom the news, he --- (not/believe) me. he --- (think) that i --- (joke).
Хорэй! Хорей! Итс Сандэй! Зис дэй Ай старт энью. Зис дэй Айв дэсайдед ту бекам а уизард, итс тру! Ор мэйби Ай Уил лёрн ту Флай ор хау ту Уок сру старс ор айл визит азер планетс энд Мит алиенс ин зейр мэджик карс. Айл травел ту паст Таймс. Энд плэй футбол уиз э динозоур энд хи Маркс зе скор! Айв год соу мэни уондерфул плэнс! Бат нау я хав ту опен зе дор. Айм стартинг зе райт уей. Йес, зис уил би зе бест дэй! Хорэй! Хорей! Итс Сандэй!
Перевод:
Ура! Ура! Сегодня воскресенье! В этот день я начинаю все заново. Сегодня я решил стать волшебником, это правда! Или, может быть, я научусь летать или ходить по звездам, или я побываю на других планетах и встречу инопланетян в их волшебных машинах. Я отправлюсь в И играть в футбол с динозавром, и он отмечает счет! У меня столько прекрасных планов! Но теперь я должен открыть дверь. Я начинаю с правильного пути. Да, это будет самый лучший день! Ура! Ура! Сегодня воскресенье!
A new report describes the HARMFUL effects of TV on children's educational and EMOTIONAL development. After (long) periods of watching TV, children tend to become absent-minded and FORGETFUL. The report also says many TV programmes are UNSUITABLE for children and it is the responsibility of parents to
для long кроме Long-term ничего больше в голову не приходит