Переведите текст primary education primary education includes three age ranges: nursery for children under five years, infants from five to seven or eight and juniors from seven or eight to eleven or twelve. in the infant school the children become acquainted with the 3r's (reading, writing, arithmetic) in the form of games. the emphasis is on learning through experience and much of the time is devoted. to playing, drawing, painting and music. the infant school lays only the foundation in reading, writing and arithmetic and tries to create an interesting beginning to these complicated learning processes which are dealt within a more systematic way in the next stage. at this stage the first lesson of the day is usually bible study and the second lesson is arithmetic, both written and mental. the other lessons are: reading, writing, english language, english literature, and english history, nature study, drawing, painting, singing, woodwork and physical training. instead of woodwork the girls' curriculum includes needwork and cooking. the junior school mostly carries out a policy of streaming, when children are divided into a-stream of the cleverest, and b-stream of the next in ability, then comes a c-stream, which is the lowest. the examination at the age of eleven “eleven-plus” is conducted by the local education authorities and usually consists of three papers, one in english, one in arithmetic and in intelligence test, the latter is thought to play the main role. the authorities think that they can ascertain the child's intelligence quotient, or i.q. only about twenty five per cent of children are successful and win places at the grammar schools, from which they may proceed to the university. the other seventy five per cent tend to be regarded as "unsuccessful" and they can only go to a secondary modern school. this system of allocating children to different types of secondary school at the age of eleven and the selection methods have caused much criticism. there are also wide regional differences in the provision of grammar school places. some areas have more places than others in relation to the population. far worse than the regional differences are the social ones. the servey showed that middle-class children have a far higher chance of getting to grammar school: 54 per cent of upper middle-class children got places, compared with 11 per cent of lower manual working-class ones. infant school – школа, соответствующая у нас старшей группе детского сада. eleven – plus examination- письменный экзамен, который одиннадцатилетние школьники .
Начальное образование включает три возрастных диапазона: детский сад для детей в возрасте до пяти лет, детский сад для детей в возрасте от пяти до семи или восьми лет и детский сад для детей в возрасте от семи до восьми лет и детский сад для детей в возрасте от семи до одиннадцати лет или двенадцати лет. В младенческой школе дети знакомятся с 3R (чтение, письмо, арифметика) в виде игр. Основное внимание уделяется обучению через опыт и большая часть времени посвящена. играть, рисовать, рисовать и нот. Младенческая школа закладывает только фундамент в чтении, написании и арифметике и пытается создать интересное начало этих сложных процессов обучения, которые решаются в более систематическом порядке на следующем этапе.
На данном этапе первым уроком дня, как правило, является изучение Библии, а вторым-арифметика, как письменная, так и ментальная. Другие уроки: чтение, письмо, английский язык, английская литература и история английского языка, изучение природы, рисование, живопись, пение, деревообработка и физическая подготовка. Вместо деревообработки школьная программа для девочек включает в себя необходимые работы и приготовление пищи.
Младшая школа в основном проводит политику стриминга, когда дети делятся на поток самых умных, а B-поток следующего по то приходит C-поток, который является самым низким.
Экзамен в возрасте одиннадцати лет” Одиннадцать плюс " проводится местными органами образования и обычно состоит из трех документов, один на английском языке, один в арифметике и в тесте интеллекта, последний, как считается, играют главную роль. Власти считают, что они могут установить, что дети являются разведывательными, или I. Q. только около двадцати пяти процентов детей успешны и завоевывают места в гимназиях, из которых они могут поступить в университет. Остальные семьдесят пять процентов, как правило, считаются "неудачными", и они могут поступить только в среднюю современную школу. Эта система распределения детей в одиннадцать лет в разных типах средней школы и методы отбора вызвали большую критику. Существуют также широкие региональные различия в предоставлении мест в гимназиях. Некоторые районы имеют больше мест, чем другие по отношению к населению. Гораздо хуже, чем региональные различия социальные. Сервей показал, что дети среднего класса имеют гораздо больше шансов поступить в гимназию: 54 процента детей высшего среднего класса получили места по сравнению с 11 процентами детей младшего ручного рабочего класса.