ПЕРЕВЕДИТЕ
Slums – трущобы
Locks – замки
Guards — охранники
Permission — разрешение
Mellish school is in the slums of Brooklyn for pupils between twelve and fifteen
years of age. There are about 1500 pupils there, and 90 teachers.
It’s a problem school, perhaps one of the most difficult schools in America. The
white teachers can’t walk to the school because they may be attacked. They all
drive to school, and their cars have special locks. There’s always a black
policeman at the door of the school. He has a radio contact with the
school guards. Pupils must have a written permission from the teacher if
they want to go to the toilet. There’s a guard outside the washroom. Only one
child can go into the washroom at a time, and he can’t stay there long.
The children who live in that district go to that school. They are all black children.
However, why do the teachers work there?
“It’s very hard of course,” says Jane Flinch, a forty- five-year-old teacher. Most
children have problems at home. Some of them are beaten by their parents. Some
of them sleep at the lessons because they had to work at night. Some of the
children get sick at the lessons because they didn’t have breakfast or even a meal
for a day or two.
It’s the love of the job that keeps the teachers in that school. They teach and do
social work. They feel that they are doing something good for the children who
“There’s also the problem of violence,” says one of the teachers. “Sometimes
when I go into a class, I can feel that some of the children are like a dynamite.
However, I feel quite safe. I am sure that other pupils will help me.” There is very
little money for teaching in that school. There is no money to buy food for the
The principal of the school has been there for many years. A lot of his happy
optimism has gone. “No, I’m not optimistic about the future. Look around you,”
he says and points out of the window at the high wall round the school. ”It’s not a
very bright sight: buildings have holes instead of the windows, shops are closed,
groups of people are sitting on the steps of the houses. They have nowhere to go
and nothing to do.”
“We need money,” he says, “money is the only way to help this school and these
people, and, of course, jobs for the people.”
Школа Меллиш находится в трущобах Бруклина для учеников от двенадцати до пятнадцати лет
летнего возраста. Там около 1500 учеников и 90 учителей.
Это проблемная школа, возможно, одна из самых трудных школ в Америке. То
белые учителя не могут ходить в школу пешком, потому что на них могут напасть. Они все такие
едут в школу, а их машины имеют специальные замки. Там всегда есть черный цвет
полицейский у дверей школы. У него есть радиосвязь с полицией.
школьные охранники. Учащиеся должны иметь письменное разрешение от учителя, если:
они хотят пойти в туалет. У туалета стоит охранник. Единственный
ребенок может пойти в туалет в любое время, и он не может оставаться там долго.
Дети, которые живут в этом районе, ходят в эту школу. Все они-черные дети.
Но почему там работают учителя?
“Конечно, это очень трудно” - говорит Джейн Флинч, сорокапятилетняя учительница. Наиболее
у детей есть проблемы дома. Некоторые из них были избиты своими родителями. Некоторые
некоторые из них спят на уроках, потому что им приходится работать по ночам. Некоторые из них
дети болеют на уроках, потому что они не завтракали и даже не ели
на один-два дня.
Именно любовь к работе удерживает учителей в этой школе. Они учат и делают
социальная работа. Они чувствуют, что делают что-то хорошее для тех детей, которые
“Существует также проблема насилия", - говорит один из учителей. “Иногда
когда я прихожу в класс, я чувствую, что некоторые дети похожи на динамит.
Однако я чувствую себя в полной безопасности. Я уверен, что другие ученики мне "Есть очень
мало денег на преподавание в этой школе. Там нет денег, чтобы купить еду для детей.
Директор школы работает там уже много лет. Очень много его радует
оптимизм исчез. “Нет, я не слишком оптимистично смотрю в будущее. Посмотреть вокруг себя,”
- говорит он и показывает в окно на высокую стену вокруг школы. ”Это вовсе не ...
очень яркое зрелище: здания имеют дыры вместо окон, магазины закрыты,
на ступеньках домов сидят группы людей. Им некуда идти
а делать было нечего.”
- Нам нужны деньги, - говорит он. - деньги-это единственный этой школе и этим людям.
люди и, конечно же, работа для людей.”