Среди сторонников раздельного обучения – врачи, психологи, генетики, педагоги. Их главный аргумент: мальчики и девочки развиваются по-разному – у них разные интересы, игры, пристрастия. Поэтому учить ребят лучше порознь, учитывая физические возможности, период полового созревания и психологию восприятия.Действительно, в биологическом и психологическом развитии мальчики отстают от девочек на два года, поэтому в начальной школе обычно хуже учатся. Успеваемость девочек выше, их чаще хвалят учителя – и это может подавить у "сильной половины" класса стремление хорошо учиться. Простой пример – перемена: девочки усидчивы, они могут и на переменке продолжать работать, чтобы дописать начатое. А мальчишек после звонка не удержать, лучше их отпустить, зато они быстрее концентрируются и легко нагоняют упущенное. Among supporters of the separate training of doctors, psychologists, geneticists, and teachers. Their main argument: boys and girls develop differently - they have different interests, game addiction. Therefore, to teach children better separately, given the physical capabilities, puberty and the psychology of perception.
Indeed, in the biological and psychological development boys lag behind girls in two years, so in elementary school usually worse study. The academic performance of girls is higher, they are often praised by teachers and it can suppress the "strong half" class desire to learn. A simple example - change: girls diligent, they can and during the break continue to work, to finish the job. And boys after a call not to hold, the better their release, but they are faster concentrated and easily catching up on lost time.
Indeed, in the biological and psychological development boys lag behind girls in two years, so in elementary school usually worse study. The academic performance of girls is higher, they are often praised by teachers and it can suppress the "strong half" class desire to learn. A simple example - change: girls diligent, they can and during the break continue to work, to finish the job. And boys after a call not to hold, the better their release, but they are faster concentrated and easily catching up on lost time.