Нужна
1. A: ... (you / see) the Bruce Lee film on TV last night?
B: No. But I ... (see) all of his films on video already this year.
2. A: I ... (live) in Germany for five years now. I ... (move) here in 1997.
В: I ... (live) in Portugal for a time, but I live in Rome now.
3. A: My Uncle Tom ... (meet) Winston Churchill.
B: That’s nothing! My mum ... (meet) Prince Charles. .
4. A: Where’s Jane?
B: She ... (go) to America. She ... (leave) last week.
A: Really? Why ... (she / go) there?
5. A: My father ... (work) in that shop for twelve years. Then he ... (get) a job in a bank.
B: He ... (work) at the bank for quite a few years now, hasn’t he?
6. A: How long ... (you / learn) Italian?
В: I ... (start) learning the language when I ... (be) twelve.
V. Put the verbs in brackets in the correct form, Present Perfect or Past Simple.
1. “Where’s your key?” “I don’t know. I ... (lose) it.
2. I ...(be) very tired, so I lay down on the bed and went to sleep.
3. Mary ... (go) to Australia for a while but she’s back again now.
4. “Where’s Ken?” “He ... (go) out. He’ll be back in about an hour.”
5. I did German at school but I ... (forget) most of it.
6. I meant to phone Diane last night but I ... (forget).
7. I ... (have) a headache earlier but I feel fine now.
8. Look! There’s an ambulance over there. There ... (be) an accident.
9. “Is Helen still here?” “No, she ... (just / go) out.”
10. The police ... (arrest) three people but later they let them go.
11. Ann ... (give) me her address but I’m afraid I ... (lose) it.
12. Where’s my bike? It ... (be) outside the house. It ... (disappear)!
13. What do you think of my English? Do you think I ... (improve)?
VI. Are the underlined parts of these sentences right or wrong? Correct the ones that are wrong.
1. Do you know about Sue? She’s given up her job.
2. The Chinese have invented printing.
3. How many plays has Shakespeare written?
4. Have you read any of Shakespeare’s plays?
5. Aristotle has been a Greek philosopher.
6. Ow! I’ve cut my finger. It’s bleeding.
7. My grandparents have got married in London.
8. Where have you been born?
9. Mary isn’t at home. She’s gone shopping.
10. Albert Einstein has been the scientist who has developed the theory of relativity.
VII. Are the underlined parts of these sentences right or wrong? Correct the ones that are wrong.
1. I’ve lost my key. I can’t find it anywhere.
2. Have you seen the news on television last night?
3. I’ve bought a new car. Do you want to see it?
4. I’ve bought a new car last week.
5. Where have you been yesterday evening?
6. Jenny has left school in 1991.
7. I’m looking for Mike. Have you seen him?
8. I’m very hungry. I haven’t eaten anything today.
9. Diane hasn’t been at work yesterday.
10. When has this book been published.
ответ: Какие навыки мне нужно развить, чтобы стать эффективным инженером?
Есть много качеств и навыков, которые необходимы человеку, чтобы стать эффективным инженером и чтобы
иметь успешную карьеру. Инженерия динамична, поэтому ей нужны люди, которые могут работать по разным дисциплинам,
с другими и постоянно адаптироваться к новым вызовам.
Хорошие технические навыки, конечно, также важны. При подготовке к инженерной карьере вы:
следует сосредоточиться на развитии различных навыков, в том числе:
Техническая компетентность: основное внимание уделяется наличию необходимых технических навыков и умению осуществлять
уходи со своей работы. В то время как инженерное образование обеспечит основу этих знаний, как
технология постоянно продвигает вас wi11, как ожидается, продолжают учиться на протяжении всей своей карьеры.
Коммуникационные навыки: чтобы быть эффективным инженером, вы должны иметь возможность общаться,
как письменно, так и устно. Сосредоточьтесь на своих навыках письма, рассмотрите возможность развития компетенции за секунду
язык, а также развивать свои навыки публичных выступлений. Хороший коммуникатор имеет влияние и большинство
главное, чтобы его заметили.
Лидерские навыки: лидерство-это больше, чем просто позиция, в которой вы находитесь, это о действии. Один
пример, где вам понадобятся лидерские навыки, - это во время управления проектами, где вам нужно будет планировать,
устанавливайте приоритеты, делегируйте полномочия, принимайте решения и влияйте на людей. Чтобы вам развить эти навыки получить
участвует в общественной, школьной, профессиональной группе в качестве волонтера.
Командная работа: чтобы быть эффективным инженером, вам понадобится умение работать в командной среде.
Волонтерская деятельность также позволит вам приобрести опыт командной работы. Решение проблем: в качестве
инженер ваша задача будет придумывать ответы и для этого вам нужно умение думать, смотреть
на эти вопросы и придумывают решение. Поэтому хорошие инженеры должны уметь критически мыслить,
анализируйте варианты и создавайте отличные решения проблем, с которыми они раньше не сталкивались.
Резюме: чтобы быть эффективным инженером, вам не нужно овладевать каждым из этих качеств и навыков.
Успешный инженер-это всесторонне развитый специалист, обладающий знанием ключевых навыков и умением их применять
при необходимости. Это потребует усилий с вашей стороны, но самое интересное заключается в обучении, и вознаграждение является
выполнение ваших задач и видение того, какое влияние ваша работа окажет на общество.
Объяснение:
1) True
2) False
3) False
4) True
5) True
6) True
Объяснение:
1) Holidays are good for us because they provide us with new interests, new outlets for our energies, a break from work, and, for some, a chance to rest.
2) In Britain the early travelers were usually lawyers and judges on their circuits.
3) Most ordinary people lived all their lives without going more than a mile or two from home.
4) If the weather was fine, everyone trooped out of town (usually in those days only a few minutes’ walk) to the fields for archery, wrestling or dancing.
5) For centuries in Britain a holi¬day was simply a Holy Day, usually dedicated to one of the saints, on which no work was done.
6) In Britain the early travellers were usually lawyers and judges on their circuits, young men going to university or to seek their fortune in a city, officials of the King, or strolling players.