Необходимо перевести.
they use an underground hydraulic cylinder, are quity common for low level buildings with two to five floors (sometimes but seldom up to six to eight floods), and have speeds of up to 1 m/s (200 ft/min). for higher rise applications, a telescopic hydraulic cylinder can be used holeless hydraulic elevators were developed in the 1970s, and use a pair of above ground cylinders, which makes it practical for environmentally or cost sensitive buildings with two, three, or four floors.
roped hydraulic elevators use both above ground cylinders and a rope system, allowing the elevator to travel further that the piston has to move. the low mechanical complexity of hydraulic elevators in comparison to traction elevators makes them ideal for low rise, low traffic installations. they are less energy efficient as the pump works against gravity to push the car and its passengers upwards; this energy is lost when staring up also places higher demands on a building’s electrical system. there are also environmental concerns should the lifting cylinder leak fluid into the ground. the modern generation of low cost, machine room-less traction elevators made possible by advances in miniaturization of the traction motor and control systems challenges the supremacy of the hydraulic elevator in their traditional market niche.
Гидравлические подъемники с тросом используют как наземные цилиндры, так и канатную систему, что позволяет лифту двигаться дальше, так что поршень должен двигаться. Низкая механическая сложность гидравлических лифтов по сравнению с тяговыми лифтами делает их идеальными для установок с низкой высотой подъема и интенсивным движением. Они менее энергоэффективны, так как насос работает против силы тяжести, толкая автомобиль и его пассажиров вверх; эта энергия теряется при запуске и предъявляет более высокие требования к электрической системе здания. Существуют также экологические проблемы, если подъемный цилиндр попадет в землю. Современное поколение недорогих тяговых лифтов без машинного помещения стало возможным благодаря достижениям в миниатюризации тягового двигателя и систем управления, ставящим под сомнение превосходство гидравлического лифта в их традиционной рыночной нише.