Вы получили письмо от своего английского друга по переписке, Уильяма. Прочитайте отрывок из сообщения Уильяма и напишите ему подходящий ответ (120-180 слов). Вы можете использовать план и идеи ниже себе в написания письма.
«На следующей неделе будет день рождение моего младшего брата, и я хочу сводить его в кино с несколькими его друзьями. Ты можешь предложить фильм, который понравился бы 10ти летним детям? Возможно хорошее приключение или комедию.»
Dear William,
I’ve just received your mail and I think taking your brother and his friends to the dnema for his birthday is a great idea. I suggest you go and see Speed Racer, which is an action film based on a 1960s Japanese cartoon. It stars Emile Hirsch and Christina Ricci.
The film is about a brilliant racing car driver called Speed Racer. Speed Racer finds out that some powerful business people are making drivers cheat in races in order to make a lot of money. So he decides to do something to stop the bad guys. The plot is clever but a little hard to follow in the first 20 minutes or so, but keep watching it because the action is great! The characters are likeable and well-developed, while the ending is exciting, which the kids will love.
Well, that’s about it! I really recommend this film because 10-year-old boys will tove all the amazing car races.
Let me know how it goes!
Alex
Дорогой Уильям,
Я только что получил твое письмо, и я думаю, что взять своего брата и его друзей в кино на его день рождение это отличная идея. Я предлагаю тебе пойти и посмотреть Гонщика, это боевик, основанный на японском мультике 1960х годов. В нем снимаются Эмили Хирш и Кристина Ричи.
Фильм о прекрасной гоночном водителе, которого зовут Спиди гонщик. Гонщик узнает, что некоторые влиятельные бизнесмены заставляют водителей жульничать в гонках, чтобы заработать много денег. Так, он решает сделать что-то, чтобы остановить плохих парней. Сюжет ясен, но за ним немного трудно следовать первые 20 минут или около того, но продолжай смотреть его, потому что действие великолепно! Персонажи приятны и продуманны, наряду с тем, что конец фильма вдохновляющий, что понравится детям.
Ну, вот и рассказал о нем! Я действительно рекомендую этот фильм, потому что 10ти летним парням понравятся все эти поразительные гонки.
A smiling young student holds a small chalkboard in a classroom in Côte d’Ivoire.
UNICEF/UN0149769/Dejongh
On any given school day, over 1 billion children around the world head to class.
More children and adolescents today are enrolled in pre-primary, primary and secondary education than ever before. Yet, for many of them, schooling does not lead to learning.
A lack of trained teachers, inadequate learning materials, makeshift classes and poor sanitation facilities make learning difficult for many children. Others come to school too hungry, sick or exhausted from work or household tasks to benefit from their lessons.
The consequences are grave: An estimated 617 million children and adolescents around the world are unable to reach minimum proficiency levels in reading and mathematics – even though two thirds of them are in school.
This learning crisis is the greatest global challenge to preparing children and adolescents for life, work and active citizenship.
Вы получили письмо от своего английского друга по переписке, Уильяма. Прочитайте отрывок из сообщения Уильяма и напишите ему подходящий ответ (120-180 слов). Вы можете использовать план и идеи ниже себе в написания письма.
«На следующей неделе будет день рождение моего младшего брата, и я хочу сводить его в кино с несколькими его друзьями. Ты можешь предложить фильм, который понравился бы 10ти летним детям? Возможно хорошее приключение или комедию.»
Dear William,
I’ve just received your mail and I think taking your brother and his friends to the dnema for his birthday is a great idea. I suggest you go and see Speed Racer, which is an action film based on a 1960s Japanese cartoon. It stars Emile Hirsch and Christina Ricci.
The film is about a brilliant racing car driver called Speed Racer. Speed Racer finds out that some powerful business people are making drivers cheat in races in order to make a lot of money. So he decides to do something to stop the bad guys. The plot is clever but a little hard to follow in the first 20 minutes or so, but keep watching it because the action is great! The characters are likeable and well-developed, while the ending is exciting, which the kids will love.
Well, that’s about it! I really recommend this film because 10-year-old boys will tove all the amazing car races.
Let me know how it goes!
Alex
Дорогой Уильям,
Я только что получил твое письмо, и я думаю, что взять своего брата и его друзей в кино на его день рождение это отличная идея. Я предлагаю тебе пойти и посмотреть Гонщика, это боевик, основанный на японском мультике 1960х годов. В нем снимаются Эмили Хирш и Кристина Ричи.
Фильм о прекрасной гоночном водителе, которого зовут Спиди гонщик. Гонщик узнает, что некоторые влиятельные бизнесмены заставляют водителей жульничать в гонках, чтобы заработать много денег. Так, он решает сделать что-то, чтобы остановить плохих парней. Сюжет ясен, но за ним немного трудно следовать первые 20 минут или около того, но продолжай смотреть его, потому что действие великолепно! Персонажи приятны и продуманны, наряду с тем, что конец фильма вдохновляющий, что понравится детям.
Ну, вот и рассказал о нем! Я действительно рекомендую этот фильм, потому что 10ти летним парням понравятся все эти поразительные гонки.
Дай мне знать, как все пройдет!
Объяснение:
Programme Menu
Education
Programme
Education
Every child has the right to learn.
A smiling young student holds a small chalkboard in a classroom in Côte d’Ivoire.
UNICEF/UN0149769/Dejongh
On any given school day, over 1 billion children around the world head to class.
More children and adolescents today are enrolled in pre-primary, primary and secondary education than ever before. Yet, for many of them, schooling does not lead to learning.
A lack of trained teachers, inadequate learning materials, makeshift classes and poor sanitation facilities make learning difficult for many children. Others come to school too hungry, sick or exhausted from work or household tasks to benefit from their lessons.
The consequences are grave: An estimated 617 million children and adolescents around the world are unable to reach minimum proficiency levels in reading and mathematics – even though two thirds of them are in school.
This learning crisis is the greatest global challenge to preparing children and adolescents for life, work and active citizenship.