Was born on 2 February 1904 in the village Vasilevo.
He graduated from the parish school, technical school in Cherepovets. He worked as a hammerer, a fireman in the Volga shipping company. At this time there was acquaintance with the Chkalov aircraft that he was "sick" for life.
Chkalov joined the Red army and began work as a mechanic on repair of the aircraft.He qualified as a fighter pilot and was sent to Leningrad.
After a brilliant performance at the Central airfield in Moscow was transferred to Briansk flight commander.
Adopted a test pilot in Moscow organized in flight test Institute.
Experienced fighter and IS 16KB. On this plane in the summer of 1936 he made the long flight from Moscow to Kamchatka. And in June of the following year hosted a non-stop flight across the North pole to the USA, which surprised the whole world. The crew consisting of pilots Chkalov, G. Baidukov and Navigator A. Belyakov on the ANT-25 flew out from Moscow and landed in Vancouver.
The flight took 63 hours and 16 minutes. Each participant of the flights was awarded the title of Hero Of The Soviet Union.
Chkalov died on 5 December 1938 near Moscow during a test of a fighter And-180. He was buried on red square in Moscow
Понятие роботов восходит к древности, когда некоторые мифы, рассказанные механических существ привлечены к жизни. Такое автоматы также появилась в заводных fig¬ures средневековых церквей, а в 18 веке получила некоторые часовщик с славу для умных механических fig¬ures, что они построены. В настоящее время термин автомат, как правило, применяется для них ручной, механический (вместо электромеханического) устройств, имитирующих движения живых существ. Некоторые из «роботов» используются в рекламе и развлечений на самом деле автоматов, даже с добавлением дистанционного управления. Сам термин робот происходит от чешского слова, означающего Робота, «Принудительный труд». Впервые он был использован в Чешской романист и драматург Карел Чапек, чтобы описать механическое устройство, которое выглядит как человек, но, не имея человеческого чувствительность, могут выполнять только автоматические, механические операции. Роботы, как их называют сегодня не только подражать человека или другие живые формы. Правда роботы не было словцо стало возможным, однако, до inven¬tion компьютера в 1940 и miniaturiza¬tion компьютерных частей. Один из первых настоящих роботов был экспериментальной моделью разработан исследователями в Стэнфордском исследовательском институте в конце 1960-х годов. Было ca¬pable из организации блоков в штабеля через использование телевизионной камеры в качестве визуального датчика, обработки этой информации в небольшом компьютере. Компьютеры сегодня оснащаются микропроцессорами, которые могут обрабатывать данные, подаваемого на них различными датчиками окружающей среды. Пользуясь принципу обратной связи, роботы могут изменить свои opera¬tions до некоторой степени в ответ на изменения в этой envi¬ronment. Коммерческое использование роботов распространяется, с увеличением автоматизации заводов, и они стали важными для многих лабораторных процедур. Япония является самой передовой нацией изучения робототехники. В настоящее время роботы продолжают расширять свои приложения. В самодельные роботы (горничная), доступные сегодня, могут быть одним из признаков будущего.
He graduated from the parish school, technical school in Cherepovets. He worked as a hammerer, a fireman in the Volga shipping company. At this time there was acquaintance with the Chkalov aircraft that he was "sick" for life.
Chkalov joined the Red army and began work as a mechanic on repair of the aircraft.He qualified as a fighter pilot and was sent to Leningrad.
After a brilliant performance at the Central airfield in Moscow was transferred to Briansk flight commander.
Adopted a test pilot in Moscow organized in flight test Institute.
Experienced fighter and IS 16KB. On this plane in the summer of 1936 he made the long flight from Moscow to Kamchatka. And in June of the following year hosted a non-stop flight across the North pole to the USA, which surprised the whole world. The crew consisting of pilots Chkalov, G. Baidukov and Navigator A. Belyakov on the ANT-25 flew out from Moscow and landed in Vancouver.
The flight took 63 hours and 16 minutes. Each participant of the flights was awarded the title of Hero
Of The Soviet Union.
Chkalov died on 5 December 1938 near Moscow during a test of a fighter And-180. He was buried on red square in Moscow
( перевести его имя затрудняюсь )