Можете с 2 номерами?
4. Put the verbs in the right forms and complete the sentences.
1. You (fall) ill if you (not wear) warm clothes.
2. Tell me if he (visit) you tomorrow.
3. I don’t know if they (win) the football match.
4. She is not sure if she (celebrate) her birthday this year.
5. After mother (iron) my blouse, I (put) it on.
6. I wonder what suit he (buy).
7. Jack (not miss) the train if he (get) up early.
8. If Helen (wear) this fur coat every day, it (become) dirty soon.
9. After the clock (strike) 12, the New Year (come).
10. Don will look scruffy if he (not wash) his hair every day.
11. Write to me when you (arrive) in Brussels.
12. After I (meet) my friends, we (have) fun together.
5. Use Present Simple, Future Simple, Present Progressive or to be going to.
1. Where you (go) for your holiday?
2. Don’t worry, I (wait) for you.
3. They (leave) for New York tomorrow at 3 o’clock.
4. Molly (do) it after she (come) home.
5. Mother (wash) the dishes after dinner.
6. I think I (buy) a kilo of apples for the cake.
7. Olga (be) fifteen this year.
8. We (visit) her soon.
9. Your sister (iron) your trousers after she (clean) your coat.
10. We (make) breakfast in ten minutes.
Last week I was on an excursion there. First we listened to a lecture on the history of our region which was very interesting. Then a guide showed us the exposition of the museum. We walked through its halls looking at different stands with exhibits. There were ancient vases and coins, dishes and bowls, tools and arms. The guide told us about the origin and the age of the exhibits and answered our questions. The girls asked questions about national costumes and dishes and the boys were interested in arms.
The next hall was even more interesting. There we saw stuffed animals and birds. It was a small zoo of the region nature. There was also an aquarium full of different fish, tortoises and shells. The collection of minerals was interesting, too.
I have learned very much from my visit to the museum.
Перевод
Город, в котором я живу, не очень большой, и в нем нет больших галерей и музеев. Но у нас есть хороший музей естественной истории.
На неделе я был на экскурсии там. Сначала мы прослушали лекцию об истории нашего региона, которая была очень интересной. Тогда гид показал нам экспозицию музея. Мы через его залы и смотрели на различные стенды с экспонатами. Там были древние вазы, монеты, посуда и блюда, инструменты и оружие. Гид рассказал нам о происхождении и возрасте экспонатов и ответил на все наши вопросы. Девочки задавали вопросы о национальных костюмах и блюдах, а мальчики были заинтересованы в оружии.
Следующий зал был еще более интересным. Там мы увидели чучела животных и птиц. Это был маленький зоопарк природы нашего региона. Там был также аквариум, полный различных рыб, черепах и ракушек. Коллекция минералов была интересной тоже.
Я узнал очень много интересного из моего визита в музей.
У меня много друзей, но мой лучший друг Питер. Ему пятнадцать. Сейчас мы первый год студенты техникума. Он хороший студент потому что он учится усердно и прилежно. Он хочет стать хорошим специалистом. Он часто мне с моими английскими уроками, и я благодарен ему за это. Мы подружились с Питером, когда он и его семья переехала в наш дом. У нас очень много общего: мы любим одинаковую музыку, и тот, и другой, любим читать.
Теперь несколько слов о его внешности. Он довольно высокий, сильный и хорошо сложенный. Он имеет овальное лицо, прямой нос, ?-коричневые волосы, голубые глаза и приятная улыбка. Люди находят его красивым. Питер является хорошим спортсменом. Он занимается спортом. Он хорошо играет в футбол и баскетбол .
У меня есть другой друг. Ее зовут Наташа. Она школьница, и она живет по соседству. Она блондинка с голубыми глазами, она стройная и красивая. У нее длинные светлые волосы. Она любит кататься на велосипеде и компьютерные игры.
Мне очень нравятся все мои друзья. Я думаю, что они все мои верные друзья