Match the parts of these sentences. Write the correct number of the second part (1,2,3...).
The first part:
1. The more physical activity you do, the greater
2. Some types of physical activity
3. Aerobic activities can be moderate or
The second part:
1) long term health benefits.
2) benefit from being physically active.
3) the health benefits.
4) your chances of living longer.
5) you are more likely to get type 2 diabetes.
6) together for better health.
7) calories burned.
8) are especially beneficial.
9) your heart beat faster.
10) vigorous in their intensity.
11) important for children and adolescents.
12) which reduces risk of injuries.
Я выхожу из дома и иду прямо к троллейбусной остановке. Как я живу вполне
возле троллейбусной остановки, уже через 5 минут. Я беру троллейбус, который
всегда многолюдно. Мне все тесно. Я ненавижу путешествовать в спешке
часов. Это плохо влияет на мое настроение, но когда я прихожу в колледж и вижу свою
друзья, я счастлив. Иногда пересаживаюсь на трамвай, потому что больше
комфортно. Люди садятся и выходят на остановке. При входе в него я должен
оплатить проезд. У меня есть билет, по которому я могу ездить на общественном транспорте
месяц. Покупаю билет для студентов. Сейчас много маршрутных такси. Этот
вид транспорта тоже удобный. Если у меня нет времени, я пытаюсь поймать фиксированный
маршрутное такси. Я не хочу опаздывать на первую лекцию, поэтому прихожу в колледж
за несколько минут до звонка.
По дороге в колледж прохожу мимо великолепного памятника -
Мамаев курган, привлекающий множество людей из нашей страны и из-за рубежа.
Это производит большое впечатление на посетителей, и когда туристы
тур по городу они никогда не пропустят. Итак, после долгого пути я выхожу на свой
стоп. Движение в нашем городе интенсивное, поэтому я всегда осторожен, когда
переходить улицу. Я всегда перехожу улицу в особых местах, называемых
переход и под зеленый свет. Мне не нужно переходить улицу, чтобы добраться до
колледж.
1. I ( to see) this film this week. I like it very much.
2. When I ( to enter ) the kitchen, I ( to see ) that my mother ( to stand )
at the table and ( to cut ) some cabbage. She ( to cook ) dinner.
3. After school yesterday he ( to come) home, ( to have ) dinner, ( to
read ) an article from the latest magazine and ( to begin ) doing his
homework.
4. When your friend ( to return ) from the south? – She ( to return )
yesterday. – You (to go ) to the station to meet her? – No, I …, I ( to be )
too busy.
5. Your brother ( to return ) from the north? – Yes, he ( to come ) a few
days ago.
6. You ( to be ) to the USA ? When you ( to be ) there? – I ( to be ) there
in 2011.
7. Where ( to be ) your brother? – He just ( to come ) home. He ( to take
) a shower in the bathroom now.
9. As soon as I ( to see ) him, I ( to understand ) that he ( to work ) hard.
He ( to write ) something and ( not to notice ) anything.
10. When I ( to come ) home yesterday, the children ( to run ) and ( to
sing ) merrily.
11. When the young man ( to enter ) the room, she ( to look ) at him in
surprise. “ What you ( to want ) to tell me?” she ( to say ). “ Why you (
to come )?”
12. With whom you ( to discuss ) this question yesterday?
фууух устал