II. Compare these people with the help of "as ... as" or "not so ... as". 1. Sam has got hair of the same colour as Robert. 2. Eve as smaller than Tara. 3. Emma has got brown eyes, Ann has got brown eyes too. 4. Brenda and Sara are tall girls. 5. Мy sister is older than yours. 6. Garry is better in Maths than Maria.
mɪkst iːˈkɒnəmi - mixed economy
steɪt ˈəʊnəʃɪp - state ownership
strəˈtiːʤɪk ˈeərɪəz - strategic areas
ˈpraɪvɪˌtaɪzd - privatized
ˈɪndəstri ænd ˈægrɪkʌlʧə - industry and agriculture
ˈnəʊtəbl ɪkˈsɛpʃənz - notable exceptions
ˈɛnəʤi - energy
dɪˈfɛns-rɪˈleɪtɪd - difference related
ˈruːbl - Ruble (рубль)
ˈjuːnɪt ɒv ˈkʌrənsi - unit of currency
əkˈsɛptɪd - excepted
ˈliːgəl ˈtɛndə - illegal tender
æbˈkɑːzɪə - Abkhazia
saʊθ ɔː'siːtjə - South Ossetia
ˈmʌnɪtəri ˈsɪstɪm - monetary system
ˈmænɪʤd - manager
ˈsɜːvɪsɪz - services
ˈbɪgɪst ˈsɛktə - biggest sector
pɜː ‘sɛnt - percent
ˈhəʊlseɪl - wholesale
rɪˈpeə - reaper
ˈməʊtə ˈviːɪklz - motor vehicle
ˈməʊtəˈsaɪklz - motorcycle
ˈhaʊshəʊld gʊdz - household goods
ˈpʌblɪk ədˌmɪnɪsˈtreɪʃn - public administration
hɛlθ ænd ˌɛdjuːˈkeɪʃən - health and education
rɪəl ɪsˈteɪt - real estate
ˈtrænspɔːt ˈstɔːrɪʤ - transport storage
kənˈtrɪbjuːts - contributes
ˈmaɪnɪŋ - mining
ˌmænjʊˈfækʧərɪŋ - manufactory
126
ʌnˈjuːʒʊəl - unusual
ˈmeɪʤə - major
rɪˈlaɪz - realize
ˈɛnəʤi ˈrɛvɪnjuːz - energy revenues
əˈbʌndəns ɒv ˈnæʧrəl - abandones of natural
rɪˈsɔːsɪz - resources
ˈnæʧrəl gæs - natural gas
ˈprɛʃəs ˈmɛtlz - pressure metals
ˈmeɪʤə ʃeə - major shear
ˈɛkspɔːts - exports
ˈbʌʤɪt ˈrɛvɪnjuːz - budget revenues
ˈpɜːʧəsɪŋ ˈpaʊə ˈpærɪti - purchasing power parity
‘fjʊəld - fueled
dɪsˈpəʊzəbl - disposable
ˈɪnkʌm - income
Advertising is another invention of the 20th century. Some people find it annoying and useless, however, it certainly has its point.
Advertising can be found everywhere nowadays: in newspapers, in magazines and brochures, on posters, on radio and TV, in Internet, simply everywhere. The main purpose of advertising is to sell the goods. From the other side, it’s a really effective way to let the people know about certain products.
Объяснение:
Реклама - еще одно изобретение 20 века. Некоторых это раздражает и бесполезно, однако в этом есть смысл.
Рекламу сейчас можно найти везде: в газетах, журналах и брошюрах, на плакатах, на радио и телевидении, в Интернете, просто везде. Основная цель рекламы - продать товар. С другой стороны, это действительно эффективный рассказать людям об определенных продуктах. Ето на руском перевод)
Реклама - ще один винахід 20 століття. Деякі люди вважають це надокучливим і марним, проте, безумовно, це має свій сенс.
Сьогодні рекламу можна знайти скрізь: у газетах, журналах та брошурах, на плакатах, на радіо та телебаченні, в Інтернеті, просто скрізь. Основна мета реклами - продаж товару. З іншого боку, це дійсно ефективний б повідомити людей про певні продукти. а ето на українском.