I. Suggest prepositions used after the following verbs:
To adapt... the situation; to depend ... observation; to interact ... a personality; to conform ... social pressures; to be connected ... specific types of behaviour; to be ... time pressure; to contribute ... low correlations; to have an impact ... development; to be aware ... the driving forces.
VI. Insert the above word-combinations into the following sentences:
l. When conducting psychotherapy, psychologists understand that their clients' statements ... specific types of behaviour. 2. In the unfamiliar setting it is rather difficult to ... the situation. 3. Social environment and family patterns of behaviour have ... development of a child. 4. When you ... time pressure and the deadline is approaching you feel anxiety. 5. The theoretical conclusions ... very much ... observation. 6. How to ... a personality is a science to be learnt. 7. You should take into consideration the driving forces and ... of them all the time. 8. Taboos are necessary in our lives to ... social pressures.
VII. Develop the following situations:
1. What present would you choose for your friend's birthday when you are under time pressure?
2. How would you act if on coming home you found out the defect on the purchased item?
3. What do you feel when being at the shop you are offerred an assistance in choosing any thing by the shopgirl?
Предложите предлоги после следующих глаголов:
Чтобы при к ситуации; зависеть ... наблюдение; взаимодействовать ... личность; соответствовать ... социальному давлению; быть связанным ... определенные типы поведения; быть ... цейтнот; внести свой вклад ... низкие корреляции; оказывать влияние ... развитие; быть в курсе ... движущих сил.
VI. Вставьте указанные выше словосочетания в следующие предложения:
л. При проведении психотерапии психологи понимают, что высказывания их клиентов ... специфические типы поведения. 2. В незнакомой обстановке довольно сложно… ситуацию. 3. Социальная среда и семейные модели поведения имеют ... развитие ребенка. 4. Когда вы ... цейтнот и приближается срок, вы чувствуете беспокойство. 5. Теоретические выводы ... очень понравилось ... наблюдение. 6. Как ... личность - это наука, которую нужно изучать. 7. Вы должны постоянно учитывать движущие силы и ... их. 8. Табу необходимы в нашей жизни для ... социального давления.
VII. Развивайте следующие ситуации:
1. Какой подарок вы бы выбрали на день рождения друга, когда у вас мало времени?
2. Как бы вы поступили, если бы, придя домой, обнаружили дефект купленного товара?
3. Что вы чувствуете, когда в магазине вам предлагают в выборе любой вещи от продавца?
Объяснение: