Help 1 )Задание
Выпишите из текста и переведите пять предложений, сказуемые которых употреблены в страдательном залоге. Подчеркните сказуемые.
2)Задание.
Выпишите из текста и переведите пять предложений, в которых употреблен инфинитив. Подчеркните инфинитивы.
3)Задание
Выпишите из текста и переведите по одному предложению на каждый из следующих видов придаточных: времени, условия, причины, дополнительные, определительные.
Подчеркните придаточные предложения, укажите их вид.
While I’m on the topic of who should or shouldn’t negotiate, I’d like to warn you about non-police negotiators.
The SOARU (Special Operation and Research Unit) points out that using “civilian” negotiators like members of the subject’s family, friends, clergy, a mental health professional, or an attorney is a high-risk proposition.
Since these people have generally not been trained in negotiation, they will probably, under the stress of the situation, revert to their usual way of talking with the subject. All negotiators have heard stories about family members who come to the scene and say, “Let me talk to him, he’ll listen to me”. When they get on the phone, some will call the subject a jerk; another will say, “Hang in there, Joey, we’re all proud of you”.
Clergymen, on the other hand, may get excessively moralistic or theological, while attorneys may have difficulty deciding which side they represent. Even mental health professionals with experience in crisis intervention may have little to offer if they have not had negotiation training. They are accustomed to people coming to them and asking for help, not resisting it. And, generally, they don’t have the mental “set” to expect demands and to deal with lying or threats if those demands aren’t ment. After getting negotiation training, however, they can work well as consultants to the negotiation team.
Finally, if a non-police negotiator is being used and you decide to go tactical, that person may be reluctant (or may refuse) to participate in a tactical response and may alert the subject by changing or disrupting the negotiations. So, unless there are specific reasons to the contrary, negotiators should be drawn from our trained officers, with professional consultants to back them up if necessary.
1. Finally, if a non-police negotiator IS BEING USED and you decide to go tactical, that person may be reluctant (or may refuse) to participate in a tactical response and may alert the subject by changing or disrupting the negotiations.
Наконец, если ИСПОЛЬЗУЕТСЯ не полицейский переговорщик, и вы решите перейти на тактический подход, этот человек может неохотно (или может отказаться) участвовать в тактическом ответе и может предупредить субъекта, изменив или прервав переговоры.
They ARE ACCUSTOMED to people coming to them and asking for help, not resisting it.
Since these people HAVE generally NOT BEEN TRAINED in negotiation, they will probably, under the stress of the situation, revert to their usual way of talking with the subject.
Они ОБЪЕДИНЯЮТСЯ к людям, которые приходят к ним и просят о , а не сопротивляются этому.
Поскольку эти люди, как правило, НЕ ОБУЧАЮТ вести переговоры, они, вероятно, в стрессовой ситуации вернутся к своему обычному общения с предметом
All negotiators HAVE HEARD stories about family members who come to the scene and say, “Let me talk to him, he’ll listen to me”
And, generally, they don’t have the mental “set” to expect demands and to deal with lying or threats if those demands AREN'T MENT.
Все переговорщики СЛЫШАЛИ истории о членах семьи, которые приходят на место происшествия и говорят: «Позвольте мне поговорить с ним, он меня выслушает».
И, как правило, у них нет ментального «настроя» ожидать требований и справляться с ложью или угрозами, если эти требования НЕ МЕНЯТЬ.
2.
I’d like TO WARN you about non-police negotiators.
Хочу ПРЕДУПРЕДИТЬ вас о переговорщиках, не являющихся полицейскими.
Even mental health professionals with experience in crisis intervention may have little TO OFFER if they have not had negotiation training
Даже специалистам в области психического здоровья, имеющим опыт работы в кризисных ситуациях, может быть нечего предложить, если они не обучение переговорам
And, generally, they don’t have the mental “set” TO EXPECT demands and TO DEAL with lying or threats if those demands aren’t ment.
Finally, if a non-police negotiator is being used and you decide TO GO tactical, that person may be reluctant (or may refuse) TO PARTICIPATE in a tactical response and may alert the subject by changing or disrupting the negotiations.
И, как правило, у них нет ментального «набора», ЧТОБЫ ОЖИДАТЬ требования и БЕЗОПАСНЫ с ложью или угрозами, если этих требований нет.
Наконец, если используется посредник, не являющийся полицейским, и вы решите ПРОВЕРИТЬ тактический ответ, этот человек может неохотно (или может отказаться) УЧАСТВОВАТЬ в тактическом ответе и может предупредить субъекта, изменив или прервав переговоры.