В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия
zaninartur
zaninartur
03.01.2022 15:54 •  Английский язык

ХЕЕЕЛЛЛПП Task 1 (10 points).
Open the brackets using Future Simple or Present Simple. Mind the type of the sentences (positive, negative or question) and the word order.

1. What time the film (start)?
2. I (buy) you some fruit on my way back home.
3. The meeting (begin) at half past eight tomorrow.
4. You (help) me write this essay?
5. Kate (not to forgive) Peter for what he said to her.
6. I hope (travel) to Paris next year.
7. I think I (buy) the red dress.
8. Hurry up! The plane (take off) in an hour.
9. This video is funny, it (get) a lot of views.
10. After this class I (go) to a coffee shop.

Примечание:
1. Look at the sentences carefully and complete them with the right forms of the verbs in brackets. Внимательно посмотрите на предложения и дополните их правильными формами глаголов в скобках.
2. Mind the subject and the type of the sentences (positive, negative, interrogative). Обращайте внимание на место подлежащего в предложениях в зависимости от их типа (утвердительное, отрицательное, вопросительное).
3. If you are not sure what do write, revise the topic Present Simple and Future Simple. Если вы не уверены в том, как преобразовать предложения, повторите темы Present Simple и Future Simple.
4. Once you have written your answers, read through the completed sentences once again to double-check them. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте предложения еще раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
5. For this task you can get 10 points. 1 point for each correct sentence. За данное задание вы можете получить по за каждое верно написанное предложение.
Task 2 (8 points).
Match the terms (1-4) with the definitions (a-d).

1. fax machine
2. tape recorder
3. camcorder
4. word-processor

a) a kind of sophisticated typewriter using a computer
b) a machine which records and plays back sound
c) a camera which records moving pictures and sound
d) a machine which makes copies of documents and sends them down telephone lines to another place
1)
2)
3)
4)

Примечание:
1. Read the words carefully and match them with their definitions. Внимательно прочитайте слова и соотнесите их с определениями.
2. If you are not sure about the meaning of the words, revise the material of the lesson and use a dictionary to check your answers. Если вы не уверены в значении слов, вернитесь к материалу урока и воспользуйтесь словарём для проверки своих ответов.
3. For this task you can get 8 points. 2 points for each correct answer. За данное задание вы можете получить по за каждый правильный ответ.

Task 3 (10 points).
Put the verbs in brackets into the correct form to express the future.

1. I think the dinner (to be) ready very soon.
2. Looks like my hair dryer is broken. I think (to buy) a new one.
3. When (you/to graduate) the university?
4. I’m really tired. (you/to make) a cup of coffee for me?
5. The train (to have) two short stops at 9:20 and 10:40.
6. I’m busy. I (to call) you back in half an hour.
7. How old (your son/to be) when you retire?
8. What time (the exam /to finish)?
9. Tomorrow my parents (to visit) me.
10. What (you/to do) this Friday?

Примечание:
1. Look at the sentences carefully and complete them with the right forms of the verbs in brackets. Внимательно посмотрите на предложения и дополните их правильными формами глаголов в скобках.
2. Revise the material on the topic “Ways of expressing future”. Повторите материал по теме Ways of expressing future.
3. Mind the subject and the type of the sentences (positive, negative, interrogative). Обращайте внимание на место подлежащего в предложениях в зависимости от их типа (утвердительное, отрицательное, вопросительное).
4. Once you have written your answers, read through the completed sentences once again to double-check them. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте предложения ещё раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
5. For this task you can get 10 points. 1 point for each correct sentence. За данное задание вы можете получить по за каждое верно написанное предложение.

Показать ответ
Ответ:
Dmutrenkovladuslav12
Dmutrenkovladuslav12
05.01.2022 06:12

Подробнее об артикле The в английском языке

В отличие от неопределенного, определенный артикль может ставится перед любыми существительными в любом числе. Но когда?

1. Перед предметами, единственными в своем роде.

The president visited the veterans. – Президент навестил ветеранов. (Ведь у каждой страны только один президент).The Earth moves around the Sun. – Земля движется вокруг солнца.

2. Перед предметами из ограниченной группы.

The wheel of the car was missing. – Колеса у машины не было. (Одного из 4-х колес машины не было).

3. Перед предметами, к которым имеется определение.

The boy that has stolen a purse, was caught. – Мальчика, укравшего сумочку, поймали.The leader of this movement was born in Germany. – Лидер этого движения родился в Германии. (Какой лидер? – этого движения).


объяснить подробно где используются A а где THE в английском алфавите что бы точно не допускать ошиб
объяснить подробно где используются A а где THE в английском алфавите что бы точно не допускать ошиб
объяснить подробно где используются A а где THE в английском алфавите что бы точно не допускать ошиб
объяснить подробно где используются A а где THE в английском алфавите что бы точно не допускать ошиб
объяснить подробно где используются A а где THE в английском алфавите что бы точно не допускать ошиб
0,0(0 оценок)
Ответ:
y6yyy
y6yyy
07.05.2021 22:20
1. He heard one of the girls in the shop address Jane.
2. She saw the door of the sitting-room open and her mother enter.
3. She smiled when she heard him lock the door loudly.
4. Jack watched Eliza learng then he walked slowly down the hall to his father’s room.
5. I’ve never heard him speak of this life in Canada.
6. Don’t let the child play alone in the courtyard.
7. The teacher made his pupils do their exercise again.
8. I helped the woman get out of the taxicab.
9. The man told the dog to lie.
10. The news made me cry out for joy.
11. They considered the idea to be worthy of attention.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота