* Find and identify the pre- and post-modifying noun structures below.
1 Students normally conduct experiments in the
school science lab upstairs.
2 Dolly was cloned from a sheep that was six
years old.
3 The doctor performed a quick transfusion,
saving the life of a 10-year-old girl
4 The university has just installed a new lab with
state-of-the-art equipment.
5 Animals displaying traits of two different
taxonomic groups are called connecting links.
6 Arachnids are organisms which have eight legs,
such as spiders and scorpions.
1. Опишите, какие коартикуляционные процессы наблюдаются в следующих примерах: bottle, sudden, quarter, try, moon, panther. E.g. kept: [k] слегка палатализуется и становится более продвинутым под влиянием гласного переднего ряда [e]. Смычный взрывной [p] произносится без взрыва, т.к. за ним следует другой взрывной – [t].
2. Запишите следующие предложения в широкой и узкой транскрипции, обращая внимание на возможные случаи элизии:
а) We have fixed for the locksmith to come and mend it.
б) I suppose the best thing is to get another one.
в) She acts particularly well in that play.
г) The postman came the next day.
д) The police went for their sixth round.
(I'm sorry)
4 Look at sentences 1-5 and read the
rules. Then change the words in blue
using your own ideas.
1 You shouldn't smoke. It's dangerous.
2 You mustn't take drugs. It's illegal.
3 You don't have to diet. It isn't healthy.
4 You have to give your opinion.
5 The message should be clearer.
Объяснение:
4 Посмотрите предложения 1–5 и прочтите
правила. Затем измените слова синим
используя свои собственные идеи.
1 Не курите. Это опасно.
2 Нельзя принимать наркотики. Это незаконно.
3 Вам не нужно соблюдать диету. Это не здорово.
4 Вы должны высказать свое мнение.
5 Сообщение должно быть более четким.