Exercise 4. Recast the sentences below into indirect speech.
1. Patricia asked, "Have we met before?"
2. Mum asked me, "Are you hungry?"
3. David wondered, " Is everybody here?"
4. The kids asked their dad, "Are we going to the circus
5. The policeman inquired. “Did you see the robber clearly?
6. Valerie asked me, "Is the water warm?"
7. Liz wondered, "Have you been waiting long?
8. Mrs. Craig asked, "Will you have finished the work by 6?**
9. The waiter asked, "Would you like something for dessert?"
10. My brother asked me, "Have you seen my belt?
11. Mr. Hendricks wondered, "Were you sleeping at 3 yesterday?**
12. The girl asked, "Had everybody come by 6?"
13. The dentist asked, “Does it hurt?"
14. The insurance inspector asked, "Does the painting really cost a million
15. The nurse asked, “Have you taken the medicine?"
16. The receptionist asked, "Have you got a reservation?"
17. My husband asked me, "Do you like this necklace?
18. Mum asked me, "Are you going to do your room?**
19. The boss asked his secretary, "Is there anybody waiting to see me?"
20. The taxi driver asked me, "Are you in a hurry?"
La
Animals brighten our world and can make for amazing companions, but many animals are treated cruelly and unfairly all over the world. Fortunately, there are ways to make a difference and become animal friendly. You can stop supporting companies that make products with animal fur or test their products on animals. Changing your diet is another way to become more animal friendly and, in doing so, you can look after your own health as well!
Объяснение:
там сказано, что можно перестать поддерживать компании, которые используют животный мех, либо компании, которые тестируют свою продукцию на животных
1)В музыкальном царстве, в мелодичном государстве жила-была Музыка. 2)Умная и могущественная.
3)И жили в этом царстве звуки: высокие и низкие, долгие и короткие.
4)А также ноты: быстрые и медленные. 5)И ещё много музыкальных особ нашли приют в музыкальном царстве: такты, ритмы, трезвучия…
6)А Музыка была самой главной. 7)Она по-своему сочетала ноты, ритмы, звуки. 8)Когда у Музыки было хорошее настроение, то она была радостной. 9)Когда ей хотелось помечтать — мечтательной. 10)Если подступала грусть, то она становилась грустной.
11)Но вот однажды в мелодичное государство пришёл злодей.12) Он был сильный и крепкий.13) Злодей шумел и кричал, что устал от Музыки, топтал ноты, заглушал звуки. 14)И Музыка сжалась, спряталась, и стала неслышной.
15)А дальше произошло вот что.16) Потянулись серые дни без музыки. 17)Почему-то силы злодея постепенно оставляли, он начал плохо себя чувствовать, стал хилым и слабым. 18)И тогда к нему пришла Музыка: мелодичная и напевная, нежная и трогательная. 19)И что-то изменилось на душе у злодея. 20)Он вдруг увидел золотое солнце, и голубое небо, вдохнул глоток свежего воздуха; и запретил окружающим называть его злодеем. 21)Ему вдруг стало легко.
22)Чарующая, волшебная Музыка может творить чудеса. 23)Она меняет людей, делает мир добрее и лучше.