Description of an Advert In this advert, there are two models who are both wearing
blue denim jeans and plain white cotton T-shirts. They're
holding hands and standing on the beach. They're
getting wet but they seem to be enjoying themselves!
This is an advert for a company which sells jeans. I think
they use it in fashion magazines and on billboards in
the city centre. It seems to me that they are trying to sell
clothes to young people, because the models in the picture
are young and active.
Writing plan
1 Plan to write your opinion about
an advert. Find a picture in a
magazine and answer these
questions about it.
1 What are the models wearing?
2 Where are they?
3 Are the models famous?
4 What kind of company is the
advert for?
5 Where can you see this advert?
6 Do you like the advert?
Why/Why not?
I like this advert because it reminds me of going to the
beach on holiday. But I don't think that people really
remember adverts when they go shopping and they're
buying clothes. In my opinion, they just buy the things
which they like when they're in the shop.
2 Translate the expressions into your language.
Which ones can you find in the text?
Language focus: giving your opinion
I think that ...
In my opinion, ...
As far as I can see,
I don't think that ...
It seems to me that ...
I believe that ...
2 Write your composition. Use
your notes and the model text to
help you.
• Describe what you can see in
the advert.
Give some information about the
company and the places where
you can see the advert.
Give your opinion of the advert
and why you like / dislike it.
3 Check your writing.
Use the present simple and
present continuous correctly.
✓ Use at least two relative
pronouns.
✓ Use at least two of the
expressions from the Language
focus to give your opinion.
Write the final version and put it
in your Dossier.
3 Complete these sentences with expressions from
the Language focus. Make them true for you.
1
.. advertising is a waste of money.
2 some adverts are very clever.
3 ... there are adverts everywhere.
4 a lot of adverts target young people.
5 ... adverts influence people when they go shopping.
Много раз замечала дурную привычку девушек, трогать
цепочку на шее или колечко на руке. Вы, скорее всего тоже замечали это или сами иногда не знаете, куда деть свои руки. Запомните, не следует этого делать в присутствии другого человека.
А иногда, бывает и такое. Пришли в гости и по привычки выходите курить через каждые 10 — 15 минут. Постарайтесь не курить при разговоре, ну а если вам очень хочется, уточните у собеседника, не будет ли он против, если вы закурите.
Конечно, многие из нас знакомы с элементарными правилами поведения в обществе. Но далеко не каждый умеет ими пользоваться — то ли от нежелания, то ли от неумения верно оценить ситуацию, то ли просто из-за собственного эгоизма. Ведь главное в искусстве общения с людьми — это внимание к ним, а многие из нас в первую очередь думают о самих себе. А потом обижаются и недоумевают, почему окружающие не хотят с ними общаться
Существует мнение, что вежливость — это только внешнее, показное. «Нет добра в твоей душе — обрети хотя бы добрый вид», — гласит индийская пословица. Но я не могу согласиться с этим. Мне кажется, что хорошим манерам невозможно обучить злого, эгоистичного, грубого, тщеславного, высокомерного, завистливого человека. Все эти недостатки обязательно проявят себя, а фальшивая, изощренная любезность, не идущая от самого сердца только оттолкнуть от такого человека окружающих. Ведь хорошие манеры призваны украшать, подчеркивать наши достоинства, а не прикрывать маской пристойности наши недостатки.