Cunning beautiful fox is a favorite character of many Russian folk tales. You probably can’t find a single animal that wasn’t tricked by this scamp. It managed to eat even elusive Kolobok that was chased by all the forest creatures. Bus is a fox really so cunning?
(Хитрая красавица-лиса — любимая героиня многих русских народных сказок. Наверно, не найдется ни одного зверя, которого бы не сумела провести эта плутовка. Ей удалось съесть даже неуловимого колобка, за которым не могли угнаться остальные лесные жители. Но так ли хитра лисица на самом деле? )
It is really one of a kind animal when it comes to dexterity. It has well developed brain and can easily track down its victim, even if it is a field mouse hiding under thick snow, a fox can hear the noise a mouse makes. When a fox understands where exactly a mouse is, it jumps right there and gets back with the prey in its mouth.
(В ловкости ей действительно нет равных. Имея развитый интеллект, лиса с легкостью выследить свою добычу — полевую мышь даже под толстым слоем снега, ориентируясь на звуки, издаваемые грызуном. Поняв, где находится зверек, она делает мощный бросок в нужном направлении, а затем выныривает из норы уже с полевкой в зубах. )
It is hard to catch a fox even for predators that hunt it. Impressive hearing and keen sense of smell warn an animal that the danger might be near and its fast paws helps it to run away. When a fox runs away from its stalker it seems like it literally flies above the ground. If this scamp feels that a predator is stronger than him then it hides in one of the digs it finds on the way.
(Поймать лису хищникам, охотящимся на нее, также совсем не просто. Чуткий слух и острое обоняние вовремя предупреждают ее об опасности, а быстрые ноги уйти от погони. Когда лисица убегает от преследователя, кажется, что она буквально летит над землей. Если же эта плутовка чувствует превосходство противника, то тогда она прячется в одну из нор, попавшихся ей на пути. )
Frequently those digs are not abandoned. Badgers, white foxes and woodchucks may live in there. However, a fox doesn’t ask their permission to become a neighbor and just stays in there as an uninvited guest. That’s probably why a fox takes hosts off their homes and stays to live in there alone in most of the folk tales.
(Зачастую такие норы оказываются вовсе не заброшенными. В них могут обитать барсуки, песцы или сурки. Но лиса не спрашивает у законных хозяев, нужно ли им такое соседство, а попросту остается жить в приглянувшейся норе незваной гостьей. Вероятно, именно по этой причине во многих сказках лисица обманом выселяет героев из дому, становясь полноправной хозяйкой новых владений. )
Folk tales often make hares look like they are foxes’ main enemy but it is not always the case. Foxes hunt hares very rarely and they don’t ravage chicken coops in villages either.
(Народное творчество часто делает лис главными врагами зайцев, но на самом деле это не совсем правда. На зайцев эти животные охотятся крайне редко, так же, как и разоряют курятники в деревне.)
They actually benefit people a lot. They kill a lot of field mice and bad insects which help to preserve crops. That’s why farm owners are not in a hurry to get rid of them and set up traps if foxes decided to live near a farm, other way around, people are happy to have such guests.
(А вот пользы людям лисы приносят немало. Истребляя полевых мышей и насекомых-вредителей, они сохранить урожай зерна. Поэтому, если лисы поселяются вблизи фермы, хозяева не спешат избавляться от них и ставить капканы, а, напротив, с благосклонностью относятся к таким гостям.)
My teaching philosophy is to be passionate, enthusiastic, and engaging every time that I give a lecture so students are excited to learn more about the topic and become active learners. I don’t try to be the favorite teacher. Instead, I want to help the students to become self-sufficient, as scientists and physicians at the forefront of the field for the next half-century. I am most proud when I can make a positive difference in someone’s academic career and see the amazing accomplishments of those whom I have mentored. I truly believe that the future is in the hands of the students we lead toward careers as scientists and physicians. While in research we are only as good as our last experiment, the students we mentor and their future students are a legacy that will endure. Finally, Henry Ford once said, “anyone who stops learning is old, whether at age 20 or 80”. I truly believe learning is a lifelong process and my role as an educator is to instill lifelong learning in all my students
Fox (Лиса )
Cunning beautiful fox is a favorite character of many Russian folk tales. You probably can’t find a single animal that wasn’t tricked by this scamp. It managed to eat even elusive Kolobok that was chased by all the forest creatures. Bus is a fox really so cunning?
(Хитрая красавица-лиса — любимая героиня многих русских народных сказок. Наверно, не найдется ни одного зверя, которого бы не сумела провести эта плутовка. Ей удалось съесть даже неуловимого колобка, за которым не могли угнаться остальные лесные жители. Но так ли хитра лисица на самом деле? )
It is really one of a kind animal when it comes to dexterity. It has well developed brain and can easily track down its victim, even if it is a field mouse hiding under thick snow, a fox can hear the noise a mouse makes. When a fox understands where exactly a mouse is, it jumps right there and gets back with the prey in its mouth.
(В ловкости ей действительно нет равных. Имея развитый интеллект, лиса с легкостью выследить свою добычу — полевую мышь даже под толстым слоем снега, ориентируясь на звуки, издаваемые грызуном. Поняв, где находится зверек, она делает мощный бросок в нужном направлении, а затем выныривает из норы уже с полевкой в зубах. )
It is hard to catch a fox even for predators that hunt it. Impressive hearing and keen sense of smell warn an animal that the danger might be near and its fast paws helps it to run away. When a fox runs away from its stalker it seems like it literally flies above the ground. If this scamp feels that a predator is stronger than him then it hides in one of the digs it finds on the way.
(Поймать лису хищникам, охотящимся на нее, также совсем не просто. Чуткий слух и острое обоняние вовремя предупреждают ее об опасности, а быстрые ноги уйти от погони. Когда лисица убегает от преследователя, кажется, что она буквально летит над землей. Если же эта плутовка чувствует превосходство противника, то тогда она прячется в одну из нор, попавшихся ей на пути. )
Frequently those digs are not abandoned. Badgers, white foxes and woodchucks may live in there. However, a fox doesn’t ask their permission to become a neighbor and just stays in there as an uninvited guest. That’s probably why a fox takes hosts off their homes and stays to live in there alone in most of the folk tales.
(Зачастую такие норы оказываются вовсе не заброшенными. В них могут обитать барсуки, песцы или сурки. Но лиса не спрашивает у законных хозяев, нужно ли им такое соседство, а попросту остается жить в приглянувшейся норе незваной гостьей. Вероятно, именно по этой причине во многих сказках лисица обманом выселяет героев из дому, становясь полноправной хозяйкой новых владений. )
Folk tales often make hares look like they are foxes’ main enemy but it is not always the case. Foxes hunt hares very rarely and they don’t ravage chicken coops in villages either.
(Народное творчество часто делает лис главными врагами зайцев, но на самом деле это не совсем правда. На зайцев эти животные охотятся крайне редко, так же, как и разоряют курятники в деревне.)
They actually benefit people a lot. They kill a lot of field mice and bad insects which help to preserve crops. That’s why farm owners are not in a hurry to get rid of them and set up traps if foxes decided to live near a farm, other way around, people are happy to have such guests.
(А вот пользы людям лисы приносят немало. Истребляя полевых мышей и насекомых-вредителей, они сохранить урожай зерна. Поэтому, если лисы поселяются вблизи фермы, хозяева не спешат избавляться от них и ставить капканы, а, напротив, с благосклонностью относятся к таким гостям.)
МОЖЕШЬ ОБРЕЗАТЬ ПО ЖЕЛАНИЮ
My teaching philosophy is to be passionate, enthusiastic, and engaging every time that I give a lecture so students are excited to learn more about the topic and become active learners. I don’t try to be the favorite teacher. Instead, I want to help the students to become self-sufficient, as scientists and physicians at the forefront of the field for the next half-century. I am most proud when I can make a positive difference in someone’s academic career and see the amazing accomplishments of those whom I have mentored. I truly believe that the future is in the hands of the students we lead toward careers as scientists and physicians. While in research we are only as good as our last experiment, the students we mentor and their future students are a legacy that will endure. Finally, Henry Ford once said, “anyone who stops learning is old, whether at age 20 or 80”. I truly believe learning is a lifelong process and my role as an educator is to instill lifelong learning in all my students