В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия

As courts decide controversies (спор, ссора; разногласия, расхождение во мнениях) they create an important by-product beyond the peaceful settlement (урегулирование; соглашение) of disputes, that is, the development of rules for future cases. Law is thus made not only by legislatures but also by the courts. To an extent that varies greatly between common-law and civil-law nations, all courts apply preexisting rules formulated by legislative bodies. In the course of doing so, they interpret those rules, sometimes distorting (искажать; искривлять, изгибать; коверкать) them, sometimes transforming them from generalities to specifics, sometimes filling gaps to cover situations never considered by the original lawmakers. The judicial decisions embodying these interpretations then become controlling for future cases, sometimes to the extent of virtually supplanting (вытеснить; занять (чье-л.) место) the legislative enactments themselves. This is one aspect of the doctrine of precedent, or, as it is sometimes called stare decisis (literally, “to stand by decided matters”). Judges follow earlier decisions, not only to save themselves the effort of working out fresh solutions for the same problems each time they recur but also, and primarily, because their goal is to render uniform and stable justice. If one individual is dealt with in a certain way today, the theory is that another individual engaging in substantially identical conduct under substantially identical conditions tomorrow or a month or year hence should be dealt with in the same way. This, reduced to its essentials, is all that legislative enactment means.

Переведите и затранскибируйте нижеследущие слова/ словосочечания на английский язык, составьте с каждым из них предложения, используя времена групп Simple, Continuous, Perfect. Используйте модальные глаголы:

- to decide, - controversy, - by-product, - to apply, - preexisting rules, - to interpret, - to distort, - judicial decision, - legislative enactment, - legislative enactment

ответьте на во Составьте 5 во разных типов к тексту.

Показать ответ
Ответ:
lubovsher1
lubovsher1
28.02.2022 12:45
1We often do great harm to our environment Мы часто наносим вред окружающей среде
2 How can we protect it? Как мы можем защитить ее?
3 I’m sure that some of us don’t notice global problems which are taking place Я уверен, что некоторые из нас не замечают глобальные проблемы, которые сейчас имеют место
4 Has everyone heard about global warming, climate change, sea level rise, overpopulation? Слышал ли каждый о глобальном потеплении, изменении климата, увеличении уровня моря, перенаселения?
5 I think that we are more or less familiar with these issues Я думаю, что мы более или менее знакомы с этими вопросами
6 The problem is that we don’t pay enough attention to it Проблема в том, что часто мы уделяем достаточного внимания этому
7 Certainly, we need to think thoroughly about these problems Конечно, нам нужно тщательно подумать об этих проблемах
8 Let’s look at the problem of overpopulation Давайте взглянем на проблему перенаселения
9 How can we solve this problem? Как мы можем решить эту проблему?
10 We shouldn’t get married and have children, shouldn’t we? Нам не следует женить (выходить замуж) и иметь детей, не так ли?
11 Certainly not Конечно, нет
12 On the contrary, Russia has the opposite problem Наоборот, у России обратная проблема
Может
0,0(0 оценок)
Ответ:
Natalia1097
Natalia1097
10.10.2020 02:41
1) у тебя написано, 2) 1. doesn't get, 2. aren't, 3. don't go, 4. aren't. 3) 1. Does my sister get ... 2. Are they... 3. Do I go... 4. Are they 4) When does my sister ... marks? 2. Where are they ... now? 3. How do you go ... morning? 4. What are they drowing? 5) 1. Who get day? 2. Who is ... now? 3. Who go ... morning? 4. Who is ... now? 6) 1. My sister ... day, doesn't she? 2. They … now, aren't they? 3. I ... morning, don't I? 4. They ... now, aren't they?
И ещё слова drowing не существует проверь, а в 1-Ом предложении в слове get нужно поставить букву s в пунктах #1,5 и 6 ( тоже проверь )
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота