A teacher in the United States wanted her class of seven-year- olds to understand what it felt like to be discriminated against. Here is what she did.
The class was divided into two groups- blue-eyed children and brown-eyed children. The class was told that the blue –eyed children were more intelligent and generally superior to the brown- eyed children. The blue-eyed children then put the collars around the neck of the brown-eyed children to make the difference more obvious. The collars were kept on in school.
During the day the blue-eyed children were given privileges. They could sit at the front of the class and go to break and lunch first. They were praised , too. The blue-eyed children felt superior and aggressive. The brown-eyed children felt unhappy and wanted revenge.
The next day, the teacher told the children that she had lied. The blue-eyed children weren’t really superior- it was the brown- eyed children who were superior. The collars were put on the blue-eyed children and they lost their privileges to the brown-eyed children.
The children became more aggressive, there was name-calling and a fight between two boys. The teacher noticed that the children with the collars found their work more difficult. They explained that they couldn’t work because they were unhappy.
At the end of the second day the teacher explained what she had done. The children talked about their feelings.’’ I felt a dog a dog on a lead’’, said one day boy. One of the girls said she felt as if she was in prison. Once the collars were removed, the children became lively, friendly and happy .
Mark + if the statement true, - if it is false.
1 The experiment was held in one of the schools in Canada.
2 The teacher divided her class into three groups according to the color of the children’s eyes.
3 First, the teacher told that the blue –eyed children were better than those with with brown eyes.
4 In the first day of experiment , the blue-eyed children had to wear collars
5The collars were worn to protect the children’s neck.
6 The children with collars felt unhappy.
7The next day the children began to call each other names and fight.
8 The teacher noticed that the children with the collars worked much better.
9At the end of the second day the children did not want to discuss their feelings.
10 When the experiment was over, the class divided into two antagonistic groups.
11 The teacher decided to have a hew experiment.
12 The children helped the teacher to collect new materials about pupils of their school.
что собственно нужно сделать ???
Учительница в Соединенных Штатах хотела, чтобы ее семилетний класс понял, каково это - быть подвергнутым дискриминации. Вот что она сделала. Класс был разделен на две группы - голубоглазые дети и кареглазые дети. В классе было сказано, что голубоглазые дети были более умными и в целом превосходили кареглазых. Затем голубоглазые дети надевают воротники на шею кареглазых детей, чтобы сделать разницу более очевидной. Ошейники были сохранены в школе.
В течение дня голубоглазым детям давали привилегии. Они могли сидеть в передней части класса и идти на перерыв и обедать первыми. Их тоже хвалили. Голубоглазые дети чувствовали себя превосходящими и агрессивными. Кареглазые дети чувствовали себя несчастными и хотели отомстить. На следующий день учитель сказал детям, что она солгала. Голубоглазые дети не были действительно лучше - это были кареглазые дети, которые были выше. Ошейники были надеты детям с голубыми глазами, и они потеряли свои привилегии детям с карими глазами. Дети стали более агрессивными, произошли обзывания и дракамежду двумя мальчиками. Учитель заметил, что детям с ошейниками было труднее работать. Они объяснили, что не могут работать, потому что они несчастны. В конце второго дня учитель объяснил, что она сделала. Дети говорили о своих чувствах. «Я чувствовал собаку собакой на поводке», - сказал однажды мальчик. Одна из девушек сказала, что она чувствовала себя так, будто она в тюрьме. Как только воротники были сняты, дети стали живыми, дружелюбными и счастливыми.
Объяснение:
перевод