7 Read the information about a/ an and the. Then find examples in the text.
1 We use a / an with singular nouns, when we
mention something for the first time.
2 We use the:
a when we mention something again.
b with superlatives.
C with ordinal numbers.
d for things that are unique.
e.
We don't use a / an and the before the
names of people, countries and cities.
d
1. a - go
b - give
c - eat
d - wear
e - have
f - send
g - decorate
2. a - are having
b - am taking
c - is playing
d - are dancing
e - is having
f - are celebrating
3. a - She isn't wearing a new dress
Is she wearing a new dress?
b - We aren't eating pizzas
Are we eating pizzas?
c - They aren't speaking English
Are they speaking English?
d - I'm not doing a grammar exercise
Am I doing a grammar exercise?
4. Monday - I'm making school project and going to the concert on Monday
Tuesday - I'm doing household chores and watching a new film on Tuesday
Wednesday - I'm going to the gym and clearing up my room on Wednesday
Thursday - I'm preparing for exams on Trusday
Friday - I'm having a party and walking with friends on Friday
5. 1 - Mother's Day
2 - Christmas
3 - New Year's Day
4 - St.Valentine's Day
5 - Easter
6 - Halloween
Русский язык постепенно нас (разочаровывает), (До настоящего времени) (почти) все слова в нём имели смысл. Наш (родной язык) сейчас звучит очень (грубо), некоторые слова связанные с выражением эмоций (впоследствии) времени теряют (интонацию), и смысл. У современных подростков нет желания (выучить наизусть) действительно (полезные) слова которые не вышли из речи с (практикой). Подростки отказывается (понимать) насколько полезными могут быть многие слова в русском языке. Я надеюсь, что современная молодёжь все же возьмётся за свою речь, и начнут ценить её богатство.
—————
В скобках я пометила слова, которые даны в задании. Постаралась максимально сделать из них что-то типа текста :) Надеюсь